شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید

در آمریکا؛

کارشکنی جدید اعضای ارشد این حزب سیاسی در مقابل برنامه واکسیناسیون!+جزییات

به گزارش منیبان، هیل افزود: جمهوریخواهان درباره کارامدی و منطق واکسن کووید-۱۹ اختلاف نظر دارند و با این اقدام ضمن تضعیف تلاش های ملی برای شکست کرونا، موضع رای دهندگان جمهوریخواه را که تاکنون تمایلی به شرکت در برنامه ایمن سازی نداشتند، تقویت می کنند.

برخی جمهوریخواهان مخالف  واکسن می گویند، نگران آن هستند که واکسن به خودی خود تهدیدی بیش از کووید-۱۹ برای سلامت داشته باشد. برخی دیگر مدعی اند نمی خواهند از رای دهندگان  حوزه انتخابیه خود در دریافت واکسن پیشی بگیرند.

این درحالیست که عده ای اشاره می کنند با توجه به اینکه در سال گذشته به کووید-۱۹ مبتلا شده اند پادتن لازم را برای مقابله به ویروس در آینده در بدن خود دارند و از این رو نیازی به واکسیناسیون ندارند.

رند پال سناتور جمهوریخواه از کنتاکی گفت، قصد دریافت واکسن را ندارد زیرا به طور طبیعی واکسینه شده است.

این سناتور آمریکایی مارس گذشته به کرونا مبتلا شد و در کنگره از ماسک استفاده نمی کند.

رن جانسون سناتور جمهوریخواه از ایالت ویسکانسین نیز باتایید این سخنان گفت پادتن کووید را در بدن خود دارد. تست کرونای این سناتور آمریکایی نیز اکتبر گذشته مثبت شد.

 برخی دیگر از جمهوریخواهان نیز که با گذشت سه ماه واکسن در اختیار اعضای کنگره قرار گرفته گفته اند هنوز مشغول رایزنی با پزشکان برای دریافت آن هستند.

 تد کروز سناتور جمهوریخواه از ایالت تگزاس تلاش ها برای واکسیناسیون در کشورش را تحسین کرده و گفته خودش هم واکسن را دریافت کرده است اما واکسیناسیون نباید به هیچ وجه اجباری باشد.

این تردیدها و پیام های ضد و نقیض در حالی مطرح شده که دولت جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات آمریکا باحمایت کارشناسان سلامت عمومی از مردم این کشور درخواست کرده اند به محض دریافت مجوز واکسن را دریافت کنند.

نتایج نظرسنجی «ان پی آر/پی بی اس نیوز آور/ماریست» نشان می دهد که از میان رای دهنگان به دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۴۷ درصد گفته اند برنامه ای برای واکسینه شدن ندارند. در مقابل ۱۰ درصد از رای دهندگان به بایدن همین نظر را داشتند. ۴۹ درصد جمهوریخواهان در مقابل فقط ۶ درصد دموکرات ها با دریافت واکسن مخالفت کردند.

کرونا تاکنون باعث ابتلای ۳۰ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۵۵۰ نفر و مرگ ۵۴۹ هزار و ۳۶۷ نفر شده است.

شرکت آمریکایی  فایزر ۱۹ ابان ماه ۱۳۹۹ اعلام کرد که این شرکت به واکسن کرونا دست یافته و این واکسن تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر عمل کرده است.

شرکت آمریکایی مدرنا نیز روز دوشنبه ۲۵ آبان ماه ۹۹ اعلام کرد که واکسن تولیدی این شرکت برای کرونا تا حدود ۹۵ درصد موثر بوده و ایمنی ایجاد کرده است.

واکسیناسیون کرونا در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ (۲۴ آذر۹۹) در میان کادر درمانی در آمریکا شروع شد که بیشترین شمار مبتلایان به کرونا را در جهان به خود اختصاص می‌دهد.