شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#کره جنوبی

تاکید آمریکا بر اتحاد با کره جنوبی در برابر چالش‌های دو کشور

کدخبر: 400131
اقتصاد نیوز : «لوید آستین» امروز در دیدار با «سوه ووک» همتای کره ای خود در سئول، اتحاد دو کشور را پایه اصلی صلح، امنیت و رفاه برای شمال شرق آسیا خواند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یونهاپ اعلام کرد، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه بر اتحاد با کره جنوبی، با توجه به چالش های بی سابقه کره شمالی و چین تاکید کرد.

 «لوید آستین» امروز در دیدار با «سوه ووک» همتای کره ای خود در سئول، اتحاد دو کشور را پایه اصلی صلح، امنیت و رفاه برای شمال شرق آسیا خواند.  

وی گفت: با توجه به چالش های بی سابقه ای که هم جمهوری دموکراتیک خلق کره و هم چین ایجاد کرده اند، اتحاد ایالات متحده و کره جنوبی هرگز به این اندازه اهمیت نداشته است.

این اظهارات یک روز پس از آن مطرح شد که کیم یو جونگ خواهر قدرتمند کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با شدت از رزمایش مشترک در حال انجام سئول و واشنگتن انتقاد کرد و به ایالات متحده هشدار داد اگر می خواهید ۴ سال آینده در آرامش بخوابید "باعث ایجاد بوی بد" نشوید.

آستین گفت: من امروز اینجا هستم تا بار دیگر تعهد ایالات متحده در دفاع از جمهوری کره را تایید کنم. من و شما هر دو می توانیم توافق کنیم که آمادگی نظامی اولویت اصلی است و آمادگی تلفیقی ما باید این اطمینان را حاصل کند که در صورت لزوم حتی برای جنگ نیز آمادگی داشته باشیم.

روز دوشنبه آستین و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در یاداشتی مشترک برای واشنگتن پست نوشتند که آنها به همراه کره جنوبی و ژاپن در مورد چگونگی مقابله با تهدیدات مشترک از جمله سلاح هسته ای کره شمالی و برنامه های موشک بالستیک این کشور برنامه ریزی خواهند کرد.

آستین که دو روز گذشته در ژاپن بود اول وقت امروز وارد پایگاه هوایی اوسان در پیونگتاک در جنوب سئول شد. او اولین مقام دولت بایدن در سطح کابینه است که از این کشور بازدید کرده است.

 وزیر دفاع آمریکا با اشاره به تفاهم اخیر دو کشور در مورد تقسیم هزینه استقرار نیروهای آمریکایی در سئول گفت که این معیار منعکس کننده تعهد رئیس جمهوری ایالات متحده برای تقویت مجدد و نوسازی اتحادش در سراسر جهان است.

سوه وزیر دفاع کره جنوبی هم در این نشست اتحاد دو کشور را رابط اصلی صلح و ثبات در شبه جزیره و فراتر از آن خواند و گفت که روابط دو جانبه "از آغاز دولت بایدن" به روشی متقابل توسعه یافته است.

او گفت: در طول توسعه این اتحاد، حفظ وضعیت دفاعی و بازدارندگی در برابر کره شمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. با ادامه کار، ما به عنوان اتحاد نظامی به تقویت پیوند خود ادامه خواهیم داد.