شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#آمریکا#روسیه#انتخابات آمریکا

واکنش روسیه به ادعای دخالت مسکو در انتخابات آمریکا

روسیه: ادعای دخالت مسکو در انتخابات آمریکا کاملاً بی‌اساس است

سفارت روسیه در واشنگتن در بیانیه‌ای تأکید کرد، ادعای دست داشتن مسکو در دخالت در روند انتخابات آمریکا، بدون ارائه هیچ دلیل و مدرکی مطرح شده و تنها تلاشی دیگر برای حمایت از جو منفی پیرامون روسیه است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، سفارت فدراسیون روسیه در واشنگتن صبح امروز در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک این نمایندگی منتشر شد، تأکید کرد که ادعای سازمان اطلاعاتی آمریکا در خصوص دست داشتن مسکو در دخالت در روند انتخابات در این کشور، بر اساس هیچ سند و واقعیتی تأیید نشده و واشنگتن با طرح این ادعا صرفاً تلاش می‌کند تا از جو منفی پیرامون روسیه حمایت کند.

در بیانیه سفارت روسیه آمده است: «سندی که از سوی جامعه اطلاعاتی ایالات متحده تهیه شده، مجموعه دیگری از اتهامات بی پایه و اساس علیه کشور ما در خصوص دخالت در روند انتخابات داخلی آمریکا است. نتیجه گیری این گزارش درباره اینکه روسیه عملیات نفوذ در آمریکا را انجام داده، منحصراً با اطمینان سرویس‌های اطلاعاتی این کشور صورت گرفته و هیچ مدارک و اسناد مشخصی برای تأیید این ادعا ارائه نشده است.»  

سفارت روسیه همچنین تأکید کرده است: به عقیده ما مقامات واشنگتن عملاً به "دیپلماسی بلندگویی" علیه مسکو ادامه می‌دهد که هدف اصلی آن، حمایت از جو منفی ایجاد شده از سوی نقش آفرینان خارجی به منطور بی ثبات کردن اوضاع داخلی در روسیه است. در حالیکه که چنین تمایلی از سوی دولت آمریکا بعید است به عادی سازی روابط دو کشور و از سر گیری گفتگوهای کارشناسانه برابر و همراه با احترام متقابل برای یافتن راه‌حلهای مناسب برای حل و فصل مشکلات کمک کند.  

شب گذشته دفتر مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا گزارشی را درباره تلاش برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته (۲۰۲۰) در ایالات متحده منتشر کرد. در این گزارش ادعا شده که دولت روسیه گویا تلاش کرده تا مانع از پیروزی "جو بایدن" در انتخابات شود.  

منبع: تسنیم