شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکو#افغانستان#طالبان#منابع

ترکیب هیئت اعزامی به مسکو مشخص شد


ترکیب هیئت اعزامی به مسکو مشخص شد

منابع نزدیک به طالبان اعضای هیئت ۱۰ نفره این گروه برای شرکت در نشست بین‌المللی مسکو برای صلح افغانستان را اعلام کردند.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، برخی منابع نزدیک به تیم مذاکراتی طالبان ترکیب اعزامی این گروه به نشست مسکو را اعلام کردند.

بر اساس گفته‌های این منابع، ریاست هیئت طالبان در مسکو را «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر این گروه به عهده دارد همچنین «عبدالحکیم حقانی» رئیس تیم مذاکره‌کننده این گروه نیز در این ترکیب حضور دارد.

این منابع گفته‌اند که «عبدالسلام حنفی»، «شهاب‌الدین دلار»، «فاضل آخوند»، «خیرالله خیرخواه»، «سهیل شاهین»، «انس حقانی»، «شیرمحمد عباس استانکزی» و «محمد نعیم» نیز در این ترکیب حضور دارند.

از سوی دیگر، هیئت 12 نفری افغانستان نیز به ریاست «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه و به همراهی «سید سعادت منصور نادری»، «حامد کرزی»، «میررحمان رحمانی»، «کریم خلیلی»، «گلبدین حکمتیار»، «محمدعلم ایزدیار»، «مارشال عبدالرشید دوستم»، «معصوم استانکزی»، «متین بیک»، «احمدنادر نادری» و «حبیبه سرابی» در نشست مسکو شرکت می‌کنند.

لاوروف: هدف نشست مسکو کمک به مذاکرات بین‌الافغانی در قطر است

نشست مسکو قرار است با حضور نمایندگانی از روسیه، چین، آمریکا و پاکستان فردا (28 اسفند ماه) برگزار شود.

روسیه درحالی میزبان نشست صلح افغانستان است که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه این کشور اخیراً اعلام کرد که ما از ایجاد دولت موقت در افغانستان و ادغام گروه طالبان در این دولت حمایت می‌کند.

انتهای پیام/.