تخصیص کارت اعتباری برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان+ جزئیات

مهدی نیکدل درباره برخی تسهیلات درنظر گرفته شده برای اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: در حال فراهم کردن امکان دریافت کارت اعتباری تا سقف ۵۰ میلیون تومان هستیم که این طرح در استان سمنان پایلوت شده است. قبلا فرهنگیان از طریق لیزینگ، خودرو می‌گرفتند اما اخیرا تعدادی از معلم‌ها از طریق لیزینگ لوازم خانگی، موبایل و تبلت خریداری کردند. سفرهای اقساطی تفریحی و زیارتی هم مانند گذشته ادامه دارد.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با تاکید بر اینکه مسئله رفاهی معلمان وظیفه دولت است، نه وظیفه صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار کرد: اصرار برخی افراد مبنی بر اینکه به معلم‌ها حقوقی از محل صندوق ذخیره داده شود، خلاف قانون است. صندوق اندوخته‌ای برای دوران بازنشستگی است و پرداخت وام یا خدمات رفاهی بر عهده وزارتخانه و دولت است.

نیکدل تصریح کرد: کمک به معلم از جیب خودش، کاری عوام‌فریبانه و فرار رو به جلو است. ما اگر در صندوق ذخیره کار رفاهی هم کنیم عیبی ندارد، اما قرار نیست جایگزین دولت باشیم. وظیفه صندوق، وام دادن و خدمات رفاهی نیست، بلکه وظیفه‌اش این است که آورده معلم را سرمایه‌گذاری کند تا در زمان بازنشستگی کمک حال او باشد.