شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آلمان#نتایج

تداوم کاهش میزان رضایتمندی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی در آلمان


تداوم کاهش میزان رضایتمندی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی در آلمان

نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی در دولت ائتلافی آلمان همچنان در سراشیبی سقوط محبوبیت در بین شهروندان قرار دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از "ان تی وی" آلمان، جدیدترین نظرسنجی انجام شده به سفارش "آر تی ال" و "ان تی وی" آلمان نشان می دهد که رضایتمندی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی با 4 درصد سقوط نسبت به هفته گذشته به 29 درصد رسیده است.

این میزان رضایتمندی پایین از اتحادیه احزاب متحد مسیحی آخرین بار در زمستان سال 2020 و قبل از شروع بحران کرونا دیده شده است. حزب سبز آلمان به شدت از این ضعف اتحادیه احزاب متحد مسیحی سود می برد و با 3 درصد صعود 21 درصد آراء شهروندان در این نظرسنجی را کسب کرده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که اگر حالا انتخابات پارلمانی در آلمان برگزار شود احزاب متحد مسیحی 29 درصد آراء، حزب سوسیال دموکرات 16 درصد، لیبرال دموکرات ها 8 درصد، سبزها 21 درصد و چپ ها 8 درصد آراء شهروندان را کسب می کنند. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم 10 درصد آراء شهروندان در این نظرسنجی را به دست آورده است.

در انتخابات پارلمانی سال 2017 اتحادیه احزاب متحد مسیحی 32.9 درصد، حزب سوسیال دموکرات 20.5 درصد، لیبرال دموکرات ها 10.7 درصد و سبزها 8.9 درصد آراء شهروندان را به دست آورده بودند. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم در این انتخابات 12.6 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که در حال حاضر تنها 27 درصد شهروندان به صلاحیت احزاب متحد مسیحی برای مقابله به بهترین شکل با مسائل آلمان اعتماد دارند که 3 درصد نسبت به هفته پیش کاهش داشته است. 51 درصد شهروندان هم در هیچ حزبی چنین صلاحیتی را ندیدند و احزاب سوسیال دموکرات و سبزها هم هر کدام 7 درصد آراء شهروندان در این زمینه را کسب کردند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که "مارکوس زودر"، رئیس حزب سوسیال مسیحی آلمان همچنان بیشترین رای مردم برای تصاحب صدر اعظمی آینده آلمان را دارد.

بر این اساس اگر شهروندان آلمانی می توانستند مستقیما صدر اعظم خود را انتخاب کنند 36 درصد به مارکوس زودر، 20 درصد به رابرت هابک نامزد احتمالی حزب سبز و 15 درصد هم به اولاف شولتز، نامزد صدر اعظمی از حزب سوسیال دموکرات رای می دادند.

حزب دموکرات مسیحی مرکل در سایه نارضایتی شهروندان از سیاست‌های کرونایی دولت روز یکشنبه در دو انتخابات مهم محلی در ایالات بادن-وورتمبرگ و راینلند-فالتس شکست تاریخی تلخی را تجربه کرد.

در دو ایالت بادن‌وورتمبرگ و راین‌لندفالتس، سبزها و سوسیال دموکرات‌ها بیشترین آرا را کسب کردند. حزب دموکرات مسیحی با ریزش آرا بدترین نتایج انتخاباتی در این دو ایالت را داشته است.

حزب دموکرات مسیحی به طور چشمگیری ریزش آرا داشت و گفته می‌شود علت عمده آن به سیاست کرونای دولت به رهبری آنگلا مرکل و دست داشتن دو نماینده این حزب در پرونده فساد معامله تجاری با ماسک کرونا برمی‌گردد.

حزب سبزها در این میان خود را به سطح سومین حزب قدرتمند در سطح آلمان بالا کشانده و با پیشتازی چشمگیر خود در ایالت بادن‌وورتمبرگ می‌رود که خود را برای کسب قدرت در برلین آماده کند.

این شکست تاریخی اتحادیه احزاب متحد مسیحی را در یک بحران وارد می کند به گونه‌ای که حدود 6 ماه مانده تا انتخابات پارلمانی پاییز نوربرت روتگن، از اعضای بلند پایه حزب دموکرات مسیحی از یک اعلام بیداری برای حزبش سخن گفته است.

انتهای پیام/