سردرگمی بایدن در مهار بحران مهاجرت

 رئیس جمهور آمریکا به مهاجران درباره سرازیر شدن به سوی این کشور هشدار داد.

در حالی که دولت آمریکا برای کنترل سیل مهاجران در مرز‌های این کشور به مشکل برخورده است، جو بایدن در بیانیه‌ای به مهاجران هشدار داده است که نباید به آمریکا سفر کنند.

بایدن روز سه شنبه در یک سخنرانی آشکار به پناهجویان گفت: می‌توانم کاملاً واضح بگویم که به اینجا نیایید. شهر یا جامعه خود را ترک نکنید.

او با تاکید بر اینکه در دو سال گذشته موج مهاجرت به آمریکا صعودی بوده، اعتراف کرد که روند فعلی می‌تواند شرایط بدتری را رقم زند.

از سوی دیگر دونالد ترامپ درباره خطرات ناشی از بدتر شدن بحران مهاجرت به آمریکا هشدار داد و مدعی شد بایدن سیستم موفق مهاجرتی که وی بنا کرده را از بین برده است. رئیس جمهور سابق آمریکا که به سیاست‌های ضدمهاجرتی خود شناخته شده است، مدعی شد سیاست‌های وی بهتر از آنچه تصور می‌کنید، عمل می‌کند.

مقامات گمرک و حفاظت از مرز‌های ایالات متحده (CBP) اخیراً با هجوم گسترده مهاجران، عمدتاً از آمریکای مرکزی روبرو شده اند، که تلاش می‌کنند به طور غیرقانونی از مرز‌های جنوبی آمریکا عبور کنند. طبق داده‌های CBP، از اکتبر ۲۰۲۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ ماهانه بیش از ۷۰ هزار مهاجر در مرز ایالات متحده و مکزیک دستگیر می‌شوند.

پس از صدور مجوز ورود کودکان مهاجر به آمریکا از سوی بایدن، گفته می‌شود که اکنون نزدیک به ۳۲۰۰ نوجوان در مراکز مختلف در مرز جنوب غربی آمریکا نگهداری می‌شوند و منتظر اقدامات رسمی وزارت امنیت داخلی آمریکا هستند.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا اعلام کرد که دولت او سقف تعداد پناهندگانی که می‌توانند به این کشور بیایند را به ۱۲۵۰۰۰ نفر افزایش می‌دهد. سقف قبولی سالانه پذیرش پناهنده در دولت ترامپ ۱۵ هزار نفر بود.