شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#مجلس یازدهم

مجلس یازدهم طرح "جوانی جمعیت" را به اتمام رساند!


مجلس یازدهم طرح "جوانی جمعیت" را به اتمام رساند!

طرح "جوانی جمعیت و حمایت از خانواده" پس از هفت سال از نخستین اعلام وصول خود در مجلس نهم، سرانجام در مجلس یازدهم به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ روز سه‌شنبه طرح "جوانی جمعیت و حمایت از خانواده" پس از هفت سال از نخستین اعلام وصول خود با 161 رای موافق در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و براساس اصل 85 قانون اساسی برای اجرا در 7 سال آینده به تصویب رسید.

گفتنی است "طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده" در تاریخ 1392/3/28 با هدف افزایش نرخ باروری به حداقل 2.5 فرزند به ازای هر زن با 50 ماده از سوی نمایندگان تهیه و اعلام وصول شد اما به دلایل متعدد در مجلس گذشته به سرانجام نرسید.

علیرغم تصویب این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس تا پایان دوره دهم در دستور کار صحن علنی قرار نگرفت و مجلس دهم نیز بدون تصویب طرحی در راستای حمایت از خانواده و تسهیل فرزندآوری به کار خود پایان داد؛ تا اینکه مجلس یازدهم در تاریخ 1399/3/1 این طرح جمعیتی را در شروع کار خود اعلام وصول کرد.

با وجود خطر قریب‌الوقوع سالمندی و کاهش جمعیت کشور، اگر چه دیر اما خوشبختانه طرح جوانی جمعیت بعد از سرگردانی در دو دوره گذشته مجلس در صحن علنی تصویب شد.

انتهای پیام/