وضعیت دوگانه سوز کردن تاکسی ها مشخص شد / آمار رانندگان تاکسی قربانی کرونا

به گزارش رکنا، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه تاکسی رانی‌های کشور با اشاره به آخرین وضعیت دوگانه سوز کردن تاکسی‌ ها، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد خودرو‌های فعال با کاربری تاکسی شهری دوگانه سوز هستند، برای گاز سوز کردن خودرو‌های حمل و نقل عمومی با کاربری تاکسی‌های اینترنتی، آژانس‌های تاکسی تلفنی و سرویس‌های مدارس، در راستای مصوبه دولت و هماهنگی‌های صورت گرفته این امکان فراهم شده است تا مالکان این ناوگان بتوانند با نام نویسی در سامانه وزارت نفت به صورت رایگان نسبت به دوگانه سوز کردن خودروی خود اقدام کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با شیوع کرونا و خطر ابتلا به آن سلامتی تاکسی‌دار‌ها چگونه تضمین شده است و چه حمایت‌هایی صورت گرفته است؟ بیان کرد: با شیوع ویروس کرونا کارکردن در حوزه‌های کاری مختلف از جمله در بخش تاکسیرانی با شرایط جدیدی مواجه شد. بر اساس اعلام وزارت بهداشت یکی از گروه‌های آسیب پذیر از کرونا رانندگان فعال در حمل و نقل عمومی هستند، در این خصوص به منظور رعایت اصول بهداشتی در این حوزه پروتکل‌های مورد نیاز با همکاری وزارت بهداشت تهیه و ابلاغ شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور افزود: بر اساس پروتکل‌های اعلامی تعداد مسافرین تاکسی از ۴ نفر به ۳ نفر کاهش یافت، رانندگان موظف شدند به صورت مستمر از ماسک استفاده کرده و خودروی خود را ضد عفونی کنند. همچنین مسافرین نیز باید از ماسک استفاده کنند. در این بخش درخواست داریم شهروندان همکاری بیشتری را داشته باشند. براساس مصوبات مربوطه افراد خاطی در این بخش نیز مشمول جریمه خواهند شد.

ضامنی تصریح کرد: دو نوع تسهیلات در حوزه رانندگان تاکسی به آن‌ها اعطا شده که نخستین آن تسهیلات مشاغل آسیب دیده توسط وزارت رفاه به مبلغ شش میلیون تومان به تمامی رانندگان حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله تاکسی، سرویس مدارس و اتوبوس که در سامانه کارا ثبت نام نمودند که بیمه ویژه رانندگی تامین اجتماعی دارند و یا فاقد بیمه هستند پرداخت شد.

وی بیان کرد: فهرست ۶۴۸ هزار نفر از رانندگانی که می‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند را از طریق وزارت کشور در اختیار وزارت رفاه قرار دادیم که در مجموع از این تعداد ۱۹۹ هزار و ۲۶ راننده در بخش‌های ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی درون شهری فرایند ثبت نام خود را تکمیل نمودند و ۱۲۲ هزار و ۸۸۲ راننده وام خود را دریافت کردند که از این تعداد ۱۰۴ هزار و ۲۵۰ تاکسیران موفق به دریافت وام شدند و ۷۵ هزار و ۱۴۴ نفر هم در مرحله دریافت وام طبق آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

آمار رانندگان تاکسی مبتلا به کرونا

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور یادآور شد: در نوعی دیگر با همکاری بنیاد علوی تسهیلات قرض الحسنه را برای افراد آسیب دیده ناشی از کرونا در نظر گرفتیم که مبلغ دو میلیون تومان به افراد آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شد که ۱۵۱۲۵ نفر از رانندگان تاکسی این تسهیلات را دریافت کرده‌اند. متناسب با هر شهر یک سهمیه را مشخص و در اختیار شهر‌ها قرار دادیم و خود شهر‌ها به افراد آسیب دیده و یا خانواده افرادی که در اثر کرونا فوت شده‌اند به روش‌های مختلفی که به تناسب هر شهری متفاوت بود، پرداخت شد.

ضامنی در پایان گفت: تاکنون هزار و ۳۸۳ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد متاسفانه ۱۵۲ نفر فوت کرده‌اند.