به گزارش برنا؛ در یکسال اخیر تعداد قابل توجهی از فعالان در بخش درمان به کرونا  مبتلا شده‌اند.  همین امر نیازمند تمهیدات ویژه برای شهدای بخش درمان  را می‌طلبد. هرچند تاکنون نظرات متعدد برای شهدای بخش درمان اعمال شده و تصمیم‌گیران باید اقدامات مناسب را برای کادر درمان در اولویت قرار دهند. همچنین در هفتمین جلسه کمیته ملی تعیین مصادیق شهید خدمت، پرونده ۴۴ نفر از شهدای مدافع سلامت که در دبیرخانه این کمیته بررسی و نهایی شد و شمار قطعی شهدای مدافع سلامت به ۱۴۴ شهید رسید.

کادر درمان شهید سلامت محسوب می شوند

حسینعلی شهریاری، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره آخرین تصمیمات برای شهدای سلامت به خبرنگار برنا گفت: در وزارت بهداشت و درمان مجلس پیگیری‌های لازم برای این امر انجام شده است.

او افزود: کادر درمان در صورت ابتلا از طریق بیماران دچار کرونا شده است. این افراد در صورت از دست دادن جانشان مدافع سلامت محسوب می‌شوند.

تنگ نظری برخی در زمینه ثبت شهدای سلامت

 شهریاری تصریح کرد: جامعه پزشکی ما در وضعیت خطرناک همپای مردم به فعالیت پرداخته است. در برخی مواقع تنگ نظری‌ها از سوی دیگر سازمان‌ها مشاهده می‌شود. درضمن برخی از افراد و مسئولان از مسائل به شکل مناسب مطلع نیستند. به همین دلیل پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا بتوان افرادی که در زمینه سلامت جان خود را از دست داده‌اند شهید سلامت محسوب شوند.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: تمامی افراد و فعالان در بیمارستان و مراکز درمانی به کرونا مبتلا شده‌اند. برای مثال نگهبان جلوی در بیمارستان، نیروهای خدماتی بخش‌ها، رانندگان آمبولانس‌ها و دیگر افراد در صورت ابتلا به کرونا در صورت مرگ شهید مدافع سلامت محسوب می‌شوند.

شهریاری تاکید کرد: شهید مدافع سلامت فقط شامل پزشک و پرستار نمی‌شود بلکه تمامی گروه‌های فعال در مراکز بهداشت و درمان در صورت ابتلا و فوت شهید مدافع سلامت هستند.

او درباره آخرین اقدامات برای ثبت شهدای سلامت گفت: در حال رایزنی‌ برای این افراد با دیگر سازمان‌ها هستیم.

شهدای سلامت همچون شهدای دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرند

شهریاری افزود: باید کم و کیف ارائه سهمیه‌ها به خانواده‌های شهدای مدافع سلامت تحت بررسی قرار بگیرد. بر اساس پیگیری‌ها خواستاریم تا هر گونه خدمات به شهدای جبهه و جنگ به این افراد نیز اختصاص پیدا کند. این افراد جان خود را در دفاع از جان مردم از دست داده‌اند.

//انتهای پیام: 4