سقط جنین با انفجار ترقه در پردیس / انتقال زن باردار به بیمارستان + جزئیات

مرگ نوجوان پردیسی در حوادث چهارشنبه سوری   رقم خورد.

به گزارش رکنا، رئیس اورژانس شهرستان پردیس گفت: حوادث تلخ شب چهارشنبه سوری در پردیس یک کشته، دو قطع دست، یک سقط جنین و حوادث مکرر دیگر را در پی داشته است.

نادر شایان رئیس اورژانس شهرستان پردیس دقایقی پیش در پردیس در خصوص حوادث چهارشنبه آخر سال، اظهار کرد: متاسفانه عدم رعایت توصیه‌های دستگاه‌های مختلف در خصوص اجتناب از برگزاری چهارشنبه سوری در پردیس منجر به فوت، قطع عضو و مصدومیت چند نفر شد.

وی گفت: ساعتی پیش بر اثر بی احتیاطی و استفاده از مواد منفجره نوجوان ۱۵ ساله‌ای در یکی از روستاهای اطراف شهرستان پردیس جان خود را از دست داد و حضور عوامل اورژانس در محل نیز تاثیری نداشت.

رئیس اورژانس شهرستان پردیس با بیان اینکه در شهر بومهن دست یک نوجوان ۱۶ ساله بر اثر ترکیدن مواد منفجره، قطع شد، افزود: نوجوانی ۱۵ ساله نیز در یکی از روستاهای اطراف پردیس بر اثر انفجار مواد محترقه یکی از دستانش را از دست داد و بلافاصله با حضور عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

شایان ادامه داد: متاسفانه ساعتی پیش یک خانم باردار بر اثر انفجار مواد منفجره دچار سانحه شد و با حضور تکنسین های اورژانس راهی بیمارستان شد اما این مصدوم وضعیت مناسبتی نداشته و احتمال سقط جنین بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه یک نوجوان ۱۸ ساله نیز بر اثر انفجار مواد منفجره به شدت از نواحی مختلف بدن آسیب دید، اضافه کرد: متاسفانه چهارشنبه آخر سال در پردیس چندین مجروح دیگر نیز داشته که با حضور در مراکز درمانی و درمانگاه‌ها به صورت سرپایی مداوا و یا به بیمارستان‌های تهران منتقل شدند.

رئیس اورژانس شهرستان پردیس با بیان اینکه انفجار مواد منفجره در دست، لباس و نزدیک نوجوانان باعث این اتفاقات تلخ شده، اضافه کرد: هر ساله تلخ‌ترین و سیاه‌ترین شب سال را با سوانح سوختگی، قطع عضو و فوت شهروندان سپری می‌کنیم اما از این اتفاقات درس نگرفته و سال بعد چهارشنبه سوزی سنگین‌تر و خطرناک‌تری را سپری می‌کنیم.

شایان با بیان اینکه تا این لحظه پرحادثه‌ترین چهارشنبه سوری پردیس را شاهد بودیم، تاکید کرد: خانواده‌ها هم اکنون فرزندان خود را از حضور در خیابان‌ها منع کرده و به منازل برگردانند تا حوادث این شب به حداقل خود برسد.