شهر خبر

اسرائیل دست به دامن کشورهای اروپایی شد+جزییات

به گزارش منیبان؛ به نوشته روزنامه صهیونیستی حمودیا، رووین ریولین ، رئیس رژیم صهیونیستی در سفر به برلین، وین و پاریس با همتایان اروپایی خود در خصوص مسائل امنیتی گفت و گو خواهد کرد.

در این سفر رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونسیتی ، ریولین را همراهی می‌کند.

ریولین قبل از سفر ادعا کرد که جمهوری اسلامی ایران ثبات منطقه را تضعیف می کند.

او در عین حال گفت که  اروپا به امنیت اسرائیل و حفظ ثبات خاورمیانه تعهد فوق‌العاده‌ای نشان می‌دهد و ما عمیقا قدردان آن هستیم.

مقصد نخست ریولین در روز سه‌شنبه برلین خواهد بود که در این روز با رئیس جمهوری و وزیر خارجه آلمان دیدار خواهد کرد.

او سپس به وین می‌رود و در آنجا با همتای اتریشی خود دیدار می‌کند.

مقصد نهایی رئیس رژیم صهیونیستی پیش از بازگشت به تل‌آویو، پاریس است که در آنجا رئیس جمهوری فرانسه میزبان او خواهد بود.

رژیم صهیونیستی که در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ تمام تلاش خود را همراه با حکام برخی کشورهای عربی به منظور مقابله با برنامه هسته ای ایران به عمل آورد اما ناکام ماند ، به سختی در تلاش است تا دولت جو بایدن هم همان راهی را که ترامپ در مقابل ایران پیش گرفته بود ، ادامه دهد و این در حالی است که بسیاری از مقامات آمریکایی به شکست سیاست فشار حداکثری بر ایران از سوی آمریکا اعتراف کرده اند .

همچنین پنجاه و چهار سال پس از آغاز اشغال کرانه باختری و نوار غزه، سیاست های اسرائیل در این سرزمین های اشغالی اکنون زیر ذره بین دیوان کیفری بین المللی قرار گرفته است و همین امر صهیونیست ها را به شدت وحشت زده کرده است

دیوان کیفری بین‌المللی مستقر در لاهه هلند ماه گذشته اعلام کرد که صلاحیت رسیدگی به پروندۀ وقوع جنایات جنگی در سرزمین‌های فلسطینی را دارد. به این ترتیب با رای قضات این دیوان و با وجود مخالفت‌های رژیم صهیونیستی، راه برای انجام تحقیقات بیشتر در موضوع این پرونده هموار شد.