شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مواد مخدر

سخنگوی ناجا خبر داد:

کشف بیش از ۳۷ میلیون مواد محترقه/ تا کنون بیش از ۹۴۹ تن انواع مواد مخدر کشف شده است

به گزارش منیبان؛ سردار مهدی حاجیان، سخنگوی نیروی انتظامی روز سه شنبه در آخرین نشست خبری سال ۹۹ با اصحاب رسانه با بیان اینکه ناجا آمادگی دارد در زمینه چهارشنبه سوری ایمن نقش خود را ایفا کند، گفت: تمام نیروها آماده باش هستند و با کسی که حقوق اجتماعی را رعایت نکند برخورد قانونی و مقابله ای می کنیم و اجازه نمی دهیم عده ای سودجو سلامت مردم را به خطر بیاندازند.

او ادامه داد: امروز اگر خودرو و موتورسیکلت حامل مواد محترقه باشد خودرو و موتور تا پایان تعطیلات توقیف و برای راکب پرونده قضایی تشکیل می شود.

حاجیان در مورد کشفیات مواد مخدر گفت: در ۱۱ ماه گذشته بیش از ۹۴۹ تن انواع مواد مخدر کشف شده است. همچنین بیش از ۱۰۹ هزار خرده فروش مواد مخدر دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.  

او با بیان اینکه بیش از ۸۱ میلیون لیتر سوخت کشف و تعدادی از قاچاقچیان دستگیر شده اند، افزود: بیش از یک میلیون و ۷۸۴ هزار تجهیزات پزشکی، سه میلیون و ۲۹۷ هزار داروی قاچاق و بیش از یک میلیون و  ۶۰ هزار قلم مواد بهداشتی و آرایشی کشف شده است.

حاجیان افزود: ناجا قاطعانه با مخلان نظم و امنیت برخورد کرده و مطالبه مردم نیز همین است و قاطعانه برخورد می کنیم و طرح مقابله با آنها مستمر ادامه دارد.

سخنگوی ناجا افزود: در کشف مواد مخدر و سرقت ها افزایش داشتیم. برخورد قاطعانه با سارقان خواهیم داشت و حافظ جان و ناموس مردم هستیم.

او در مورد محدودیت های تردد افزود: ناجا آمادگی همکاری در اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا را داشته و آن را ابلاغ و اجرا می کند زیرا نیروی انتظامی نگران سلامتی مردم است، آمادگی داریم با همکاری مردم از این بحران عبور کنیم.

حاجیان گفت: توان صد در صدی در تجهیزات برای مقابله با کرونا داریم.  

معاون اجتماعی ناجا در مورد شعار نوروزی امسال گفت: شعار نوروزی امسال با عنوان امنیت و سلامت و نشاط بهاری است که به معنای نقشه راهی است برای ناجا، زیرا امنیت اهمیت ویژه ای دارد و موجبات تکامل و رفاه جامعه را فراهم آورده و هر جامعه ای برای توسعه نیازمند مؤلفه هایی چون امنیت است.

حاجیان با اشاره به اینکه امنیت و سلامت در کنار هم برای بهتر زیستن لازم و ضروری است، اظهار کرد: نشاط و شادی یکی از نیازهای روانی انسان است که موجبات سلامت را فراهم می کند امیدواریم در تحقق این شعار برنامه های خود را اجرایی کنیم.

سخنگوی ناجا ادامه داد: با وجود شرایط کرونایی نیروهای نظامی و مردم چالش این بیماری را جدی گرفته و ناجا به عنوان نیروی مدنی و خدمت گذار مردم در این عرصه همکاری داشته است.  

حاجیان با بیان اینکه پلیس پل ارتباطی مردم و حاکمیت است، گفت: بیش از ۱۴ میلیون درخواست از فوریت تماس های ۱۱۰ شده که بیش از۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار مورد آن عملیاتی شده است.

او به سیاست های کلی سال آینده اشاره کرد و گفت: ارتقای سطح امنیت با موضوع پیشگیری از جرم در فضای مجازی و حقیقی در دستور کار است که تنها با مشارکت مردم محقق می شود.

حاجیان گفت: در سفرهای نوروزی تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم ۹ شهر قرمز و ۳۱ شهر نارنجی است و محدودیت ایجاد شده و مردم حق تردد در این شهرها را ندارند. آنچه ستاد ابلاغ کند همان را اجرا می کنیم.  

سخنگوی ناجا افزود: در ایام غیر تعطیل مراکز شماره گذاری خودرو فعال بوده و دو ساعت بیشتر فعالیت خواهند داشت.

حاجیان افزود: قانون بکارگیری سلاح به پلیس اجازه می دهد از تجهیزات در اختیار قانونی استفاده کند و مبنای ما قانون استفاده ازسلاح است و خارج از این انجام نشده است.

او در مورد میلاد حاتمی گفت: بر اساس اساسنامه اینترپل اعلام قرمز صادر می شود که مرجع قضایی صلاحیت دار است و پلیس کشورها وظیفه ردیابی فرد را دارد اما در مورد استرداد نیز وزارت امور خارجه امور بین الملل قوه قضاییه باید از کانال رسمی انجام شود اما به دلیل تعامل پلیس در مرزها متهم را تحویل می دهند که این یک پروسه سیاسی و قضایی است و ردیابی و شناسایی و دستگیری به عهده پلیس است.  

حاجیان افزود: این فرد به کشور استرداد شده که اقدامات قضایی در حال انجام است.

سخنگوی ناجا همچنین گفت: طرح محدودیت شبانه از ساعت ۲۱ تا ۳ بامداد در تعطیلات نوروز اجرا می شود.

معاون اجتماعی ناجا گفت: در سال ۹۹ در حوزه احتکار اقلام مورد نیاز مردم بیش از ۲۸ هزار  میلیارد تومان کالاهای احتکاری کشف شد، همچنین در حوزه اختلال نظام اقتصادی در مورد پرونده های بالای ۱۰۰ میلیون،  ۲۲۵ هزار میلیارد پرونده کشف شد.

به گفته حاجیان پلیس در ۱۱ ماه امسال در حوزه فرار مالیاتی بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان و در حوزه زمین خواری نیز بیش از ۴۲۸ هزار میلیارد تومان کشف داشته است.