شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#زلزله#کرونا

"سی‌سخت" از چاله زلزله به چاه کرونا

فرماندار شهرستان دنا گفت: شهر زلزله زده سی‌سخت از چاله زلزله به چاه کرونا افتاده است.

"سی‌سخت" از چاله زلزله به چاه کرونا

«عبدالحمید پناهی» با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی در شهرستان دنا(شهر سی سخت و روستاهای اطراف) افزایش بی سابقه داشته است، افزود: این روند به شکلی است که اگر کنترل نشود وضعیت کرونایی شهرستان قرمز خواهد شد.

وی اظهارکرد: برای اولین بار تنها طی یک روز ۳۲ مورد مبتلای کرونایی داشته ایم همچنین در سه روز گذشته ۷۲ بیمار کرونایی داشته ایم که این تعداد نیز بی‌سابقه است.

فرماندار شهرستان دنا خاطرنشان کرد: ورودی‌های سی سخت کنترل می‌شود و کسی بدون تست کرونا وارد شهر سی سخت نخواهد شد. از ورود افراد غیربومی به شهر سی سخت جلوگیری می شود.

پناهی با بیان اینکه شهرستان دنا در بدترین شرایط کرونایی قرار دارد، تصریح کرد: تعداد بیماران کرونایی امروز در شهرستان دنا رکورد شکست.

وی از مردم شهرستان دنا در مناطق شهری و روستایی خواست که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ماسک زدن، رعایت فاصله فیزیکی و پرهیز از هرگونه تجمع جلوی قرمز شدن وضعیت کرونایی این شهرستان را بگیرند.

فرماندار شهرستان دنا تاکید کرد: خودروهای ضایعاتی در سطح شهرستان توقیف می شوند، بسته های حمایتی در جلوی هر خانه تحویل داده می شود و از توزیع در جلوی ادارات و ایجاد صف خودداری می شود و از کارگران فصلی نیز باید تست گرفته شود بنابراین با کارگرانی که کرونا داشته اند و اطلاع ندادند برخورد قضایی می شود.  

پناهی با بیان اینکه دهیاران موظفند این موارد را جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی رعایت کنند، بیان کرد: مردم شهرستان دنا بخصوص شهر سی سخت با ساده انگاری از چاله زلزله به چاه کرونا افتاده اند، کسانی که در شهرها و استان‌های دیگر شاغل بودند یا سفر کردند، نباید بدون انجام تست به شهرستان برگردند.

منبع: عصر ایران