به گزارش برنا؛ مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به آخرین شمار مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال درکشور گفت: تمام پایگاه های شهری اورژانس های شهری متصل به سامانه 115 در سراسر کشور آماده باش هستند. هماهنگی لازم با مراکز درمانی در خصوص اورژانس های بیمارستانی صورت گرفته است.

او افزود: تا این لحظه نزدیک به 330 نفر از هموطنان دچار آسیب و 133 نفر دچار سوختگی شده اند. 6 نفر فوت کردند که یک دختر بچه 6 ساله جزو این فوتی ها است.

خالدی خاطر نشان کرد: تاکنون 97 نفر دچار آسیب چشمی، 133 نفر آسیب شدید در زمینه سوختگی، 41 نفر قطع عضو هستند و نزدیک به 65 درصد مصدومین بین 6 سال تا 18 سال سن دارند.

سخنگوی اورژانس کشور ادامه داد: در معرض آسیب جدی در این زمینه هستیم و هر لحظه ممکن است افراد بیشتری دچار آسیب شوند و چند ساعتی تا چهارشنبه آخر سال مانده است. تقاضا دارم والدین نظارت بیشتری روی فرزندان خود داشته باشند و کودکانشان را داخل منزل نگه دارند زیرا شرایط خوبی نیست.

او عنوان کرد: بچه ها با در دست داشتن وسایل محترقه غیر استاندارد هم می تواند به خود و هم به دیگران آسیب وارد کند.

خالدی افزود: سال گذشته 100 نفر مصدوم و یک فوتی داشتیم ولی در حال حاضر آمارها از 330 نفر را گذشته که این نشاندهنده افزایش شمار مصدومین و هم شدت آسیب این افراد است.