شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#آل سعود

عربستان| اقدام آل سعود برای تخریب محله‌های شیعیان قطیف


عربستان| اقدام آل سعود برای تخریب محله‌های شیعیان قطیف

دولت سعودی تصمیمی را برای تخریب تمام محله‌های مشرف به خیابان الثوره در مرکز القطیف اتخاذ کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، حساب کاربری «ناشط القطیفی» فاش کرد که دولت سعودی تصمیمی را برای تخریب تمام محله‌های مشرف به خیابان « الثوره» در مرکز القطیف اتخاذ کرده است.

وی در ادامه تاکید کرد که هدف دولت سعودی از این اقدام از بین بردن خیابان‌هایی است که در مارس 2011 شاهد اعتراضاتی علیه حکومت سعودی بوده است.

این حساب کاربری اعلام کرد که این امر به دلیل انتقام از خانه‌هایی است که در اعتراضات 2011 از معترضین حمایت کردند و همچنین انتقام از خانواده شهدا و زندانیان این اعتراضات مردمی است.

بر اساس اعلام برخی رسانه‌ها دولت سعودی ادعا کرد به کسانی که منزلشان را ویران می‌کنند خسارت داده می‌شود، اما مردم القطیف از فروش خانه‌های خود خودداری کردند؛ چراکه می‌دانند این امر باعث آوارگی آن‌ها می‌شود.

حساب کاربری ناشط قطیفی نوشت که غرامت دولت به اندازه‌ای نیست که بتواند بحران مسکن خانوارها را حل کند و تمامی ملت می‌دانند که این اقدام دولت سعودی در راستای انتقام از ملت منطقه القطیف است و آنگونه که دولت سعودی ادعا می‌کند برای توسعه این منطقه تلاش می‌کند، نیست.

سال گذشته «محمد العتیبی» فعال سعودی جزئیات مهم نامه نگاری مخفی میان «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان» ، ولیعهد سعودی در مورد پروژه جدید آوارگی هزاران سعودی را فاش کرد که این نامه دستورالعمل‌هایی در خصوص آوارگی هزاران سعودی منطقه الصعده به بهانه توسعه و سازندگی صادر کرد.

محمد العتیبی اعلام کرد که من این نامه را دریافت کردم و آن را مخفی نگه داشتم تا از صحت آن مطمئن شوم. متاسفانه منبعی از دربار سلطنتی به من از صحت این تصمیم اطمینان داد که این امر به دلیل بحران اپیدمی ویروس کرونا به تعویق افتاد.

العتیبی افزود: من به ملت منطقه عسیر می‌گویم که مانند نیاکان خود از خانه‌هایتان دفاع کنید.

«عادل السعید» فعال سعودی سال گذشته اعلام کرد که مقامات رژیم آل سعود به دنبال تخریب یک مسجد در منطقه شیعه نشین العوامیه هستند.

السعید در خصوص دلایل تصمیم ریاض مبنی بر تخریب این مسجد گفت: از آنجا که شهید شیخ «نمر باقر النمر» امام جماعت و خطیب این مسجد بود، مسجد امام حسین به یک نماد تبدیل شده و مقامات آل سعود به دنبال نابودی هر نمادی که با شهید النمر در ارتباط بوده هستند.

این فعال سعودی ادامه داد: طی دوره‌های گذشته شاهد موج بازداشت‌های گسترده روحانیون این منطقه به دست مقامات آل سعود بودیم.

مقامات آل سعود از طریق طرح تخریب بناهایی چون قلعه القطیف، مجسمه اللؤلؤة و مسجد المسأله را که همگی در خیابان الثوره هستند، هدف قرار می‌دهد و این اتفاق با ادعای توسعه این خیابان صورت می‌گیرد که خاستگاه جنبش انقلابی سال 2011 است.

مقامات سعودی اقدامات خودسرانه خود را علیه ساکنان استان عمدتا شیعه‌نشین القطیف و شهرک‌های آن تشدید کرده‌اند؛ بازداشت‌ها، اعدام‌ها و حمله‌های کورکورانه در روستاها و شهرهای منطقه الشرقیه با تمامی استانداردهای انسانی، اخلاقی و حقوقی و نیز قوانین بین‌المللی تناقض دارد.

نیروهای امنیتی در صدد تخریب صدها خانه در مرکز القطیف، به‌ویژه در منطقه واقع در خیابان «الثوره»، به منظور کوچاندن هزاران نفر است. در ظاهر، رژیم با هدف جلب حمایت افکار عمومی، ادعا می‌کند که این طرح، توسعه‌ای و شامل پروژه‌های خیریه است ولی نیت پنهان آن، بزرگ‌تر و خطرناک‌تر است.

رژیم سعودی تلاش می‌کند ساختار جمعیت شیعیان را در این منطقه به منظور تضعیف بزرگ‌ترین اقلیت آن، تغییر و اتباع دیگر کشورها و غیرخودی‌ها را در این منطقه اسکان دهد.

اهالی این منطقه در جریان طرح تخریب قرار گرفته‌اند و هشدارهایی به آنها درباره این نیات خبیثانه داده شده است ولی آنها از خروج از خانه‌هایشان به دلایل متعددی امتناع می‌کنند از جمله اینکه قرار است به آنها برای تخریب خانه‌هایشان غرامت پرداخت شود با میزان تورم و قیمت بالای خانه‌ها تناسب ندارد و نمی‌توانند با آن پول، خانه‌‌ای خریداری کنند بلکه می‌توانند اجاره کنند.

انتهای پیام/