شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اورژانس#چهارشنبه سوری#چهارشنبه‌سوری

آخرین آمار کشته‌ها و مصدومان چهارشنبه‌سوری اعلام شد

مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از مصدومان چهارشنبه سوری ۱۳ درصد دچار قطع عضو شده اند.

آخرین آمار کشته‌ها و مصدومان چهارشنبه‌سوری اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی سازمان اورژانس کشور از مصدومیت ۳۲۵ نفر و جان باختن ۶ نفر در حوادث مرتبط با مراسم چهارشنبه آخر سال تا روز ۲۵ اسفند ماه خبر داد.

مجتبی خالدی افزود: بر اساس آخرین آمار حوادث اورژانس از اول تا ۲۵ اسفند ماه ۳۲۵ نفر بر اثر حوادث مرتبط با چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شدند که از این تعداد ۹۰ نفر بستری شدند.

وی ادامه داد: همچنین در مدت یادشده ۲۲۳ نفر از مراکز درمانی ترخیص شده و ۶ نفر در محل درمان شدند.  

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اضافه کرد: متاسفانه تا کنون ۶ نفر از جمله دو مرد ٣١ و ٣۵ ساله در شهر بانه استان کردستان، یک مرد ٢۴ ساله در شهر سقز استان کردستان، یک دختربچه ۶ ساله در شهر تبریز در استان آذربایجان شرقی، یک مرد ٣١ ساله در تهران و یک پسربچه ۱۵ ساله در شهر ارومیه استان آذربایجان غربی جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه ۸۴ درصد آسیب دیدگان استفاده کننده مواد محترقه و ۱۶ درصد عابر بودند، گفت: ۳۸ درصد دچار سوختگی، ۲۹ درصد دچار آسیب به چشم، ۱۳ درصد دچار قطع عضو و ۲۰ درصد دچار سایر آسیب ها شدند.  

خالدی توضیح داد: ٩ درصد آسیب دیدگان خانم و ٩١ درصد مرد بودند که از تعداد کل مصدومان ۱۶ نفر میانگین سنی کمتر از ۶ سال، ۲۱۶ نفر ۶ تا ١٨ سال، ۵۱ نفر ١٨ تا ٢٩ سال، ۴۰ نفر ٢٩ تا ۶٠  و ۲ نفر ۶۰ سال و بیشتر سال داشتند.  

ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در سوانح عمدی و غیرعمدی، حوادث غیر مترقبه و فوریت‌های پزشکی در هنگام بروز بیماری‌های نوپدید، جدید و بلایای طبیعی و انسان ساخت برای آحاد مردم یا هر ملیت و تابعیتی از وظایف و مأموریت‌های اصلی سازمان اورژانس کشور است.