شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بیروت

اقبال لبنانی‌ها به کالاهای باکیفیت ایرانی؛ فرش و پسته در صدر فهرست خرید/گزارش اختصاصی


اقبال لبنانی‌ها به کالاهای باکیفیت ایرانی؛ فرش و پسته در صدر فهرست خرید/گزارش اختصاصی

کالاهای ایرانی به دلیل کیفیت بالا و خاص خود با استقبال شهروندان لبنانی روبرو شده است به طوری که مغازه‌هایی متعددی در نقاط مختلف این کشور از جمله بیروت به فروش محصولات ایرانی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیروت، کالاهای ایرانی از کیفیت خاصی برخوردار است، همین موضوع سبب شده تا لبنانی‌ها این کالاها را دوست داشته باشند  طوری که سبب شده مغازه‌های ایرانی در مناطق مختلف بیروت، پایتخت لبنان و حومه آن زیاد شوند و این در حالی که دو کشور به دنبال تقویت روابط تجاری فیمابین هستند.

«فریاد رس»، مشاور اقتصادی سفارت ایران در بیروت به خبرگزاری تسنیم گفت: روابط اقتصادی لبنان و ایران در سال‌های اخیر خوب و پایدار بود اما بحران سیاسی و بحران کرونا روی روابط تأثیر گذاشت، ما از بازرگانان لبنانی و ایرانی در راستای تامین منافع دو کشور حمایت می‌کنیم. همواره به نیازهای لبنان توجه داریم و سعی در تولید و تأمین آنها داریم بیشترین محصولاتی که لبنان از ایران وارد می‌کند، پسته، مواد غذایی، فرش، تُن ماهی و خرماست. مشکلات اساسی که روابط تجاری ایران و لبنان با آن روبرو بوده، نبود دولت در این اواخر بوده، علاوه بر پروازهای بین دو کشور است که میانگین آن کاهش پیدا کرده است.

بازرگانان لبنانی یا ایرانی بازارهای لبنان را مقصد صادرات بهترین و با کیفیت‌ترین تولیدات ایرانی می‌دانند.

«محمد شحاده»، رئیس شرکت «سمارت لیدر» در این باره می‌گوید: ما در مراحل اولیه هستیم، روابط ما با بازرگانان و تجار ایرانی در نمایشگاه آغاز شد و تقریبا سه سال است که تولیدات خود را به لبنان صادر می‌کنند و از آن استقبال زیادی در بازار شده است. همین موضوع باب همکاری بین ما و آنها را گشوده است. ما خواهان کالاهایی غیر از کالاهایی هستیم که در نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود، اکنون تقریبا هر ساله نمایشگاه ثابتی داریم که طی ماه‌های آوریل و مه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: یک نمایشگاه هم قرار است، در همین زمان برگزار شود، به طور کلی تقاضای بسیاری برای فرش‌های ایرانی وجود دارد. همچنین تقاضاهایی برای سوهان و به طور کلی تمام انواع شیرینی ایرانی داریم که بیش از هر چیز از لحاظ قیمت، قیمت مناسبی دارند. خط واردات تُن ماهی و زعفران افتتاح شد، محصولات آنها بسیار با کیفیت و قیمت آن بسیار مناسب است و بسیار بهتر از محصولاتی وارداتی از کشورهای دیگر است.

 

 

«امیر علوی» بازرگان ایرانی می‌گوید: نکات بسیاری وجود دارد که باعث استقبال از یک محصول و کالا می‌شود  اولین آن، نزدیکی دو ملت لبنان و ایران به یکدیگر است، دوم اینکه از نگاه مردم لبنان کالاهای ایرانی با کیفیت‌تر از کالاهای دیگر است من فروشگاه فرش‌های ایرانی دارم، در مغازه‌ام الحمدلله یک یخچال دارم که در آن مواد غذایی وارداتی مانند پسته، گردو، بادام، خرما، کشمش، رطب را نگهداری می‌کنم.

مسئولان و دست اندکاران روابط تجاری لبنان و ایران امیدوارند که برای گشودن درب‌های تجاری جدید به سمت لبنان تلاش شود.

انتهای پیام/