شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کتاب

معرفی شعر فارسی در دانشگاه‌های هند/ انتشار ۲۰ عنوان کتاب از شاعران فارسی‌زبان


معرفی شعر فارسی در دانشگاه‌های هند/ انتشار 20 عنوان کتاب از شاعران فارسی‌زبان

مؤسسه شاعران پارسی‌زبان تاکنون ۲۰ عنوان کتاب از شاعران فارسی‌زبان از کشورهای مختلف از جمله ایران، افغانستان، هندوستان و تاجیکستان منتشر کرده است.

عبدالرحیم سعیدی‌راد، شاعر و از مسئولان مؤسسه شاعران پارسی‌زبان، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آثاری که این مؤسسه در راستای معرفی شاعران فارسی‌زبان منتشر کرده است، گفت: مؤسسه تاکنون 20 عنوان کتاب با همین هدف منتشر کرده است که از این تعداد، پنج عنوان کتاب مربوط به شاعران فارسی‌زبان هند، سه عنوان کتاب از شاعران تاجیکستان و دو عنوان اثر نیز مربوط به شاعران افغانستانی بوده است. 

وی ادامه داد: چاپ نخست این آثار در دهلی و با همکاری خانه فرهنگ ایران در دهلی منتشر شد و در اختیار جامعه دانشگاهی در این کشور قرار گرفت. این آثار به منظور معرفی شاعران فارسی‌زبان و آشنایی با کارهای آنها و شناخته شدن جریان شعر معاصر در جامعه دانشگاهی منتشر شده و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

سعیدی‌راد از چاپ دوم این آثار خبر داد و اضافه کرد: چاپ دوم این آثار در ایران با طراحی جلد جدید و مختلف در حال انجام است. پیش‌بینی می‌شود که این چاپ دوم این عناوین تا پایان سال جاری منتشر شود.  

وی همچنین از انتشار آثار از شاعران و فعالان فرهنگی و ادبی فارسی‌زبان در قالب‌های دیگر نیز خبر داد و گفت: قرار است در حوزه‌های دیگر مانند نثر ادبی نیز فعالیت داشته باشیم تا آثار خوبی که در این زمینه خلق شده‌اند نیز به جامعه فارسی‌زبان معرفی شود. 

انتهای پیام/