شهر خبر

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان:

اعتراض ها جواب داد/ حق آبه خوزستان مورد بازنگری قرار می گیرد

اعتراض ها جواب داد/ حق آبه خوزستان مورد بازنگری قرار می گیرد

اهواز- رئیس مجمع نمایندگان خوزستان از دستور وزیر نیروی کشور برای بازنگری حق آبه این استان خبر داد.

سید کریم حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جلسه‌ای با حضور وزیر نیروی کشور تشکیل شد که در این راستا باید از موضع‌گیری استاندار خوزستان و مسئولان سازمان‌های جهاد کشاورزی و آب برق استان در این خصوص قدردانی کنیم.

وی افزود: در این جلسه تعیین حق آبه کشاورزی استان خوزستان با درخواست استاندار و مجمع نمایندگان برای بازنگری به استان برگردانده شد تا بعد از سه هفته و با نظرات کارشناسی آن را به وزارت نیرو ارسال کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان تصریح کرد: در بازنگری نیز تأکید بر این است که همان سند قبلی (تعیین ۲۲ میلیارد مترمکعب برای حق آبه کشاورزی خوزستان) که به شکل کارشناسی و با احتساب حداقل نیاز استان تدوین شده است، ملاک قرار بگیرد و همین تعیین میزان مجدداً درخواست شود.

حسینی یادآور شد: از مسئولان وزارت نیرو خواستار این هستیم تا سندی را که بعد از مدت‌ها با کارشناسی متخصصان سازمان‌های مربوطه تهیه شده است، مورد پذیرش قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: مسئولان وزارت جهاد نیز باید مدعی تحقق این میزان درخواستی حق آبه برای استان با رتبه اول تولیدات محصولات کشاورزی باشند؛ از وزاری نیرو و جهاد کشاورزی نیز خواستار پذیرش سند ارائه شده از سوی استان خوزستان هستیم.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان هشدار داد: تذکر جدی به وزیر جهاد کشاورزی در خصوص یکی از مشاورانش داده شد چون در جلسه تصمیم‌گیری برای سند آب موضع‌گیری خوبی نسبت به استان خوزستان نداشت.