شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#دولت#معاون وزیر

ده‌ها هزار تروریست ارمغان کشورهای اروپایی و غربی برای سوریه


ده‌ها هزار تروریست ارمغان کشورهای اروپایی و غربی برای سوریه

معاون وزیر خارجه سوریه در جریان نشستی در لندن از ده‌ها هزار تروریستی که دولت های غربی و اروپایی به سوریه اعزام کرده‌اند و این تروریست‌ها ملت سوریه را هدف قرار می‌دهند، خبر داد و بر عزم دمشق برای نابودی تکفیری‌ها تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه سوریه در سخنانی در جریان نشستی که در مرکز اروپایی وابسته به دانشگاه «کمبریج» انگلیس برگزار شد، تاکید کرد: از سال 2011 کشورهای اروپایی و غربی در بحران سوریه از طریق اعزام هزاران تروریست مداخله کرده‌اند.

وی افزود: این تروریست‌ها سوریه و ملت آن را هدف قرار دادند.

الجعفری در نشست لندن تاکید کرد: سوریه بر غلبه بر بازمانده‌های تروریستی  پایان دادن به تروریست‌های فرامرزی اصرار دارد.

معاون وزیر خارجه سوریه افزود: تلاش‌ها برای مبارزه با تروریسم باید یکپارچه باشد و این از طریق همکاری کامل با دولت سوریه و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت و بدون نقض حاکمیت سوریه باشد.

الجعفری اظهار داشت: حل مشکلات انسانی در سوریه از طریق رفع تحریم ها اقتصادی ظالمانه اعمال شده بر ملت سوریه میسر می‌شود.

معاون وزیر خارجه سوریه بیان کرد: اصرار برخی دولت‌ها برای عدم توجه به قطعنامه‌های شورای امنیت و مخالفت تروریست‌ها و خانواده‌هایشان به کشورهایی که از آن به سوریه آمده‌اند، اوج نفاق این دولت را نشان می‌دهد.

وی بر ضرورت پایان دادن به اقدامات ظالمانه و یکجانبه آمریکا و کشورهای غربی علیه ملت سوریه تاکید کرد و گفت: اوضاع انسانی در سوریه با توزیع کمک و اتهام وارد کردن به دولت سوریه به شکل غیرسازنده محقق نخواهد شد بلکه از طریق رفع تحریمها میسر می‌شود.

الجعفری ضمن تاکید بر لزوم توجه به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه و عدم دخالت در امور داخلی آن از سوی غرب و آمریکا، به مرور تاریخ روابط سوریه و اروپا پرداخت و بیان کرد: اتحادیه اروپا در سوریه مستقل عمل نمی‌کند و دنباله رو آمریکاست. ما در سوریه چه کرده ایم که اینگونه با ما اروپایی‌ها رفتار می‌کنند  و برخورد ناعادلانه دارند؟ آیا ما سابقه استعماری در اروپا داریم؟ آیا ما سوری‌ها معاهده «سایکس-پیکو» را ترسیم و منطقه را تقسیم و اسرائیل را در آن به وجود آورده‌ایم؟

معاون وزیر خارجه سوریه بیان کرد: آیا ما علیه رهبران اروپا و خانواده هایشان و وزیر خارجه آنها تحریم اعمال کرده‌ایم؟ آیا ما اجازه ورود تروریست‌ها و تسهیل حرکت آنها به اروپا از طریق ترکیه را داده و آیا ما حامی داعش برای ویرانی کشورهای اروپایی بوده‌ایم؟ آیا ما اقدامات یکجانبه و ظالمانه علیه ملت سوریه وضع کرده‌ایم؟

وی با طرح سئوالات دیگر ادامه داد که بسیاری از سئوالات به پاسخ عادلانه نیاز دارند.

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به تصمیمات اخیر اتحادیه اروپا علیه سوریه آنرا مشکل ساز دانست و اینکه به مثابه پیوستن اتحادیه اروپا به طرف‌های متخاصم علیه سوریه است.

الجعفری گفت: آیا اقدامات ظالمانه اروپا و تحریم سوریه تروریسم اقتصادی نیست؟ آیا جنایت ضد بشری نیست؟

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به ارمغان مرگبار برخی دولت‌ها در اعزام ده‌ها هزار تروریست خطرناک به سوریه آنرا تهدیدی برای کل جهان و خود اروپا دانست و بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ پدیده جدید یعنی استفاده از تروریسم به عنوان سلاح سیاسی را شاهد بودیم. آنها دم از امنیت و سلامت ملت سوریه را می‌زنند.

وی به استفاده ابزاری کشورهایی مانند آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه از شورای امنیت برای وارونه جلوه دادن حقایق و شیطنت علیه دولت سوریه و فراهم آوردن پوشش رسانه‌ای و سیاسی برای گروه‌های تروریستی اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به بازگشت تروریست‌هایی که اروپا به سوریه فرستاده و انجام اقدامات تروریستی از سوی این تروریست‌ها اعلام کرد: سحر به ساحر بازگشت تا این تروریست‌ها به خطری برای اروپا تبدیل شوند.

الجعفری به اقدامات روسیه و چین در شورای امنیت در مقابله با مواضع آمریکا، انگلیس و فرانسه اشاره کرد و تحرکات برای وارونه جلوه دادن واقعیت از سوی ترکیه و قطر و رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

معاون وزیر خارجه سوریه با اشاره به ضرورت حل و فصل بحران سوریه بدون دخالت خارجی از سازمان ملل خواست که میانجی گری صادق و غیرجانبدار باشد و مانع از دخالت برخی کشورها در امور مربوط به کمیته قانون اساسی سوریه باشد و مانع از تحمیل دیکته ها در این زمینه شود.

وی در پایان گفت: ما قربانی هستیم اما اجازه نمی‌دهیم که احدی سرنوشت ما را تعیین کند.

انتهای پیام/