شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عراق#کارشناسان

توان بالای اطلاعاتی حشد شعبی عراق سوری‌ها را به تحسین واداشت


توان بالای اطلاعاتی حشد شعبی عراق سوری‌ها را به تحسین واداشت

یکی از کارشناسان سوری امور نظامی لب به تحسین توان بالای اطلاعاتی نیروهای حشد شعبی عراق گشود و اعلام کرد: چشم پوشی از این نیرو هزینه گزافی برای عراق و کل منطقه به همراه خواهد داشت.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المعلومه، «موید الشامی» کارشناس سوری امور نظامی سوری از توان بالای نیروهای حشد شعبی عراق که به گفته وی با ارتش آمریکا و روسیه برابری می‌کند، پرده برداشت.

وی افزود: اطلاعات ارائه شده از سوی حشد شعبی به ارتش سوریه در نوار مرزی سوریه با عراق سبب خنثی شدن ده‌ها توطئه ظرف یک هفته شده است.

این نظامی سوری بیان کرد: سطح انضباط و هماهنگی در دریافت و انتقال اطلاعات حشد شعبی به گونه‌ای است که نشان نمی‌دهد که نیروی تازه تاسیس باشد زیرا از پایگاه اطلاعاتی جغرافیایی بسیار مهمی از منطقه مرزی واقع میان عراق و سوریه برخوردار است.

الشامی با اشاره به درخواست برخی گروه‌های عراقی برای بیرون کردن حشد شعبی از این مناطق مرزی از آن به مثابه خودکشی امنیتی و بازگشت داعش نام برد و افزود: اینکه برخی گروه‌های عراقی خواستار خروج حشد شعبی از مناطق مرزی با سوریه هستند خودکشی امنیتی است و به مفهوم بازگشت داعش است به ویژه که نظامیان آمریکایی و ترکیه منتظر فرصت عقب نشینی حشد شعبی هستند تا داعش مجددا بازگردند.

این کارشناس امور نظامی سوری تاکید کرد: مناطق مرزی در زمره مناطقی هستند که نیاز به نیروهای زیاد در جنگ کمین‌ها دارند.

الشامی گفت: نبردهایی که حشد شعبی علیه داعش در نینوا، الانبار، صلاح الدین و دیالی داشته است از آن نیرویی خبره در این نوع جنگ‌ها ساخته است و چشم پوشی کردن این نیروی مردمی و خارج کردن آن، هزینه زیادی برای عراق و منطقه به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/