شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بحرین#تیم ملی

راه گریز از گرمای بحرین و فشردگی پیش روی اسکوچیچ و تیم ملی

دراگان اسکوچیچ به علت جلوتر افتادن بازی ایران با بحرین در برنامه‌ریزی جدید، می‌تواند از دو تیم کاملا متفاوت در انتخابی جام‌جهانی استفاده کند تا فشردگی مسابقات و همینطور گرمای هوا، بازیکنان تیم ملی را خسته نکند.

راه گریز از گرمای بحرین و فشردگی پیش روی اسکوچیچ و تیم ملی

 با انتخاب بحرین به عنوان میزبان بازی های متمرکز در گروه سوم انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۲ در قاره آسیا، حق میزبانی ایران در دور برگشت سلب شده و دراگان اسکوچیچ و شاگردانش برای جبران دو شکست در دور رفت این مسابقات، باید در زمین بحرین در جست و جوی امتیازهای از دست رفته باشند.

به جز از دست رفتن حق میزبانی، گرما و رطوبت هوا در اواخر بهار در جزایر خلیج فارس مانند بحرین، از دیگر موضوعات اذیت کننده برای ورزشکاران است؛ به طوری که در این مقطع از سال، در کشورهای عربی این منطقه، رویدادهای فوتبالی برگزار نمی‌شود.

با این حال، طبق برنامه‌ریزی مسابقات، تیم ملی ایران در ۱۲ روز و در فواصل زمانی سه روز یک بار باید با تیم‌های هنگ کنگ، بحرین، کامبوج و عراق دیدار کند. حتی در همین برنامه‌ریزی هم ایران ۴ دیدار برگزار می‌کند اما سایر تیم‌ها به علت یک بازی بیشتر در دورهای گذشته، باید در سه دیدار به میدان بروند که فشار کمتری را به آن‌ها وارد می‌کنند.

تا قبل از این قرار بود ایران ابتدا دو بازی نسبتا آسان خود با هنگ کنگ و کامبوج را در فروردین ۱۴۰۰ برگزار کند و در هفته‌های پایانی به مصاف بحرین و عراق برود اما در برنامه جدید، بازی با بحرین یک هفته جلوتر افتاده است که از نظر قدرت تیمی بهتر از کامبوج است و کار ایران را سخت‌تر می‌کند.

در کنار تمام اتفافات پیش آمده علیه تیم ملی، یکی از نکات مثبت این برنامه‌ریزی، کاهش فشار به یوزهای ایرانی است. در واقع اسکوچیچ برای جلوگیری از فشار بر بازیکنان در گرمای بحرین و همینطور تقویم مسابقات، از دو تیم متفاوت در بازی‌ها استفاده کند.

هنگ کنگ و کامبوج دو تیمی هستند که هیچ ادعایی مقابل تیم‌های ایران، عراق و بحرین ندارند و تیم ملی ایران با تیم دوم و سوم هم می‌تواند این دو تیم را شکست دهد. در نتیجه اسکوچیچ می‌تواند برای بازی با هنگ کنگ در سیزدهم خرداد و کامبوج در ۲۱ خرداد از بازیکنانی استفاده کند که شانس کمتری برای دو بازی حساس مقابل بحرین در ۱۷ خرداد و عراق در ۲۵ خرداد دارند و در نتیجه ملی‌پوش‌های ایرانی مقابل بحرین و عراق با کمترین خستگی به میدان خواهند رفت.

اگر چه استفاده از دو ترکیب مختلف می‌تواند هماهنگی را از تیم ملی ایران دور کند اما با توجه به شرایط جوی کشور بحرین، جلوگیری از خستگی بازیکنان، کمک زیادی به تیم ملی خواهد کرد. به همین دلیل اسکوچیچ می‌تواند به طور متناوب از دو تیم ترکیب خود بهره ببرد و بازیکنان اصلی را برای دیدار با بحرین و عراق آماده نگه دارد.

برنامه بازی‌های باقی مانده ایران به این شرح است.

ایران - هنگ کنگ - ۳ ژوئن (۱۳ خرداد ۱۴۰۰)

ایران - بحرین - ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ۱۴۰۰)

کامبوج - ایران - ۱۱ ژوئن (۲۱ خرداد ۱۴۰۰)

ایران - عراق - ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد ۱۴۰۰)

 

منبع: ايسنا