سید امیر پروین‌حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، درباره تشکیل کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری گفت: قطعا یکی از بازارهای عمده فعالیت تهیه کنندگان و اعضای این کانون مراکز تحت پوشش سازمان صدا و سیما و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی است با توجه به افق دید کانون و برنامه ریزی های صورت پذیرفته مقرر شده تا کانون ارتباط تنگاتنگی با سازمان صدا و سیما و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشد تا با هماهنگی این دو مرجع ذیصلاح اصلی بسیاری از مشکلات حرفه‌ای تهیه کنندگان با تعامل موثر با آنها به نتایج مطلوبی برسد.

پروین حسینی درباره هدف ارتقا سطح آگاهی و دانش و بینش حرفه‌ای اعضا و تقویت روح خلاقیت در تولید که از اهداف کانون تهیه‌کنندگان رسانه‌های دیداری است، اظهار داشت: با حضور و بروز رسانه‌های مختلف در دنیا و به تبع آن در ایران؛ عدم آشنایی و دانش کافی در این موضوعات قطعا باعث عقب ماندگی جدی تهیه کنندگان و به  تبع آن آثار تولید شده توسط آنها خواهد داشت. لذا ارتقا دانش و بینش حرفه ای یک تهیه کننده برای تولید آثار مناسب و جذاب برای جلب مخاطب امری اجتناب ناپذیر است.

او افزود: لذا حال که فرصتی فراهم شده تا تهیه کنندگان در «کانون تهیه‌کنندگان رسانه های دیداری» دور هم جمع شوند، یکی از اهداف اصلی در این کانون ارتقا سطح دانش و آگاهی حرفه ای تهیه کنندگان با آخرین مناسبات و تکنولوژی های جدید رسانه خواهد بود که این نه تنها از اهداف تعریف شده در کانون، بلکه یکی از خواسته ها و نیازهای تهیه کنندگان این کانون نیز هست.

این تهیه‌کننده در ادامه تصریح کرد: سالهاست تشکل های مختلف حرفه‌ای در عرصه فرهنگ و هنر در ایران تشکیل شده و دغدغه های حرفه‌ای یک جمع فعال در  این عرصه را پیگیری کردند؛ حال کم یا زیاد، کاملاً موفق یا با موفقیت‌های کم‌تر. برای ما فعالان عرصه رسانه جای تردیدی نیست پیشبرد اهداف و دغدغه های حرفه ای، کاری و صنفی  یک جمع فعال در عرصه هنر؛  بدون شکل گیری صنف و تشکل امکان پذیر نخواهد بود یا به عبارت بهتر شاید باید گفت سخت و دشوار خواهد بود.

تهیه‌کننده مجموعه تلویزیونی «غیرمحرمانه» در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: لذا بلاشک همه حرفه های مختلف فعال در عرصه فرهنگ و هنر  دغدغه های مختلفی دارند که قطعا شکل گیری تشکل کمکی بزرگی برای پی گیری این مشکلات و دغدغه های خواهد بود که حرفه تهیه کنندگی هم بی تردید از این امر مستثنی نخواهد بود. البته صاحب نظران نیک می‌دانند که هم اکنون هیچ صنفی به معنای واقعی اصناف دیگر، در سینما و هنرهای تصویری فعال نیست و همه تشکل‌هایی مدنی هستند که هیچ کس را نمیتوان به عضویت در آن اجبار و یا از عضویت در آن منع کرد، در حالی که در نظام صنفی همچون نظام مهندسی و پزشکی عضویت همه افراد شاغل در آن حرفه الزامیست. البته هدف نهایی ما دستیابی به یک نظام صنفی در عرصه تهیه‌کنندگی است.

پروین حسینی در پایان گفت: قطعاً تعریف حرفه تهیه کنندگی نه در سازمان صدا و سیما بلکه در سایر ارگانها و سازمانهای دیگری که همکاران ما در آن فعالیت می کنند دچار خدشه جدی شده است که قطعا تشکیل یک کانون و تعامل موثر و گسترده با سازمان صدا و سیما و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند خدشه های وارد شده به حرفه‌ تهیه کنندگی را به صورت موثر بهبود ببخشد.