امیر عباس پیام نویسنده آثاری چون «زوج یا فرد»، «آنام»، «در حاشیه»، «موج سوم»، «گلشیفته» است.

امیر عباس پیام در این خصوص که چه کاری آماده در دست دارد و مشغول چه کاری است به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: کار آماده برای پخش ندارم اما یکی دو اثر در دست دارم که اوایل سال بعد تولید می‌شود و در همان سال ۱۴۰۰ نیز پخش می‌شود.

این نویسنده در ادامه و با اشاره به این سوال که در شرایط فعلی نگارش چه نوع از قصه هایی می تواند مخاطب را جذب کند؟ بیان کرد: هر نوع قصه ای می‌تواند مخاطب را جذب کند به شرطی که فیلمنامه‌ها جسورانه تر نوشته شود و محدودیت‌های دست و پاگیر  از بین برود در واقع ما به همه ژانر ها از «وحشت» تا «ملودرام» و «جنایی» نیازمندیم. چرا که میلیون ها سلیقه و علایق متفاوت در جهان وجود دارد و به همین دلیل باید یک ویترین تولیدات با تمام پکیج های متنوع و جذاب وجود داشته باشد.

 این نویسنده در این خصوص که آیا شبکه نمایش خانگی با ممیزی کمتر کار تلویزیون را سخت نمی کند یا برعکس خاطرنشان کرد: اگر کار تلویزیون سخت شود تنها مقصر آن خودش است. تلویزیون هم از نظر بودجه به این منظور که به دنبال برگشت سرمایه نیست و هم از نظر مخاطبانی که میلیونی پای این رسانه می‌نشینند قدرت بیشتری دارد. به همین دلیل مخاطب شبکه نمایش خانگی محدود تر است چرا که باید هزینه کنند تا بتوانند به سایت نمایش خانگی دسترسی داشته باشند.

به نظر من تلویزیون می تواند از این فرصت نهایت استفاده را کند و قوی تر از نمایش خانگی عمل کند.

امیر عباس پیام در پایان و در خصوص این سوال که آیا حقیقت دارد که یک نویسنده می تواند فیلم و سریال را با بازیگر و لوکیشن کمتر، ارزان یا گران بنویسد؟ اظهار کرد: بله متاسفانه این موضوع همیشگی است.