«سهیلا جلودارزاده»، عضو فراکسیون امید در مجلس دهم، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص اینکه اصلاح‌طلبان در صورت شکست در انتخابات 1400 یا ردصلاحیت کاندیدای مطلوبشان چه شرایطی پیدا می‌کنند، گفت:  امیدوارم به این مسائل نرسد ولیکن در آن زمان هم شرایط نسبت به شرایط فعلی تفاوتی نخواهد کرد، فقط اینکه سطح آگاهی مردم بیشتر می شود و خودشان شرایط را مقایسه می‌کنند. 

او در خصوص خاتمی محور بودن اصلاح طلبان اظهار کرد: اینکه شخصیتی که شاخص اتحاد بوده خاتمی است همیشه همین طور بوده و همه سران اصلاحات و افراد متشخص این موضوع را تایید می کنند و این همراهی را با وی دارند و تاکنون عکس آن ثابت نشده است. البته ممکن است برخی ها تندروی کنند اما در رفتار و اعمالی که در بحث سیاسی انجام می دهند همه آنها هم، خاتمی را به عنوان چهره شاخص اصلاحات قبول دارند.

جلودارزاده در پاسخ به اینکه اصلاح‌طلبان در صورت شکست در انتخابات باید به جامعه برگردند یا دوباره برای حضور در قدرت تلاش و ائتلاف کنند، خاطرنشان کرد: فرقی نمی کند همیشه اصلاح طلبان در جامعه بودند، اینکه برای کسب قدرت تلاش می‌کنند برای این است که بتوانند حق مشارکت در تعیین سرنوشت مردم را برگردانند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در خصوص استقبال جوانان از گفتمان اصلاح طلبی متذکر شد: البته اگر جوانان بخواهند همراه ما بایستند دیگر جوان نیستند، چون نگاه جوان همیشه به آینده است و انرژی زیادی برای رفتن به جلو دارند. جوامع مترقی و جوامعی که خوب اداره می شوند سعی می کنند با خرد افراد مسن و افرادی که در نیمه های راه هستند، جوانان را همراه کنند و جامعه در یک حالت تعادلی باقی بماند و اهداف توسعه طلبانه و نوگرایی جوانان را ارضا و هم اینکه تعادل بین دهه های مختلف سنی برقرار کنند. ولیکن متاسفانه ما از این موضوع برخوردار نیستیم که بتوانیم جامعه جوان را با خود همراه کنیم به همین دلیل است که باید منتظر باشیم که برخی از جوانان بخواهند فراتر از اصلاحات حرکت کنند. 6