شهر خبر

سود سهام ۸۰۰ هزار تومانی سهام به حساب کدام خانواده ها شب عید واریز می شود؟

به گزارش منیبان، بعد از ماهها امروز و فردا کردن مسئولین برای پرداخت سود، سرانجام یک زمان مشخص و قطعی برای واریز سود سهام عدالت از طرف یک مسئول دولتی اعلام شد.

روز گذشته محمدرضا پوررضایی مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری اعلام کرد هنوز هیچ مبلغی از طرف شرکت های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نشده و به همین دلیل در روزهای پایانی اسفند مبلغی به حساب سهامداران واریز نمی‌شود.

اما حالا فرهاد دژ پسند وزیر اقتصاد از واریز سود سهام عدالت تا روز پنج شنبه یعنی آخرین روز کاری سال ۹۹ خبر می دهد. دژپسند درباره واریز سود سهام عدالت می گوید: از ۱۰ روز قبل در تلاشیم که سود را از شرکت‌ها بگیریم و قبل از عید پرداخت کنیم. سعی می‌کنیم چهارشنبه و پنجشنبه سود سهام عدالت به حساب افراد واریز شود.

مبلغ سود سهام عدالت چقدر است؟

به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی رقم سود عدد خوبی است؛ مثلا برای یک خانواده چهار نفره حدود ۸۰۰ هزار تومان واریز می شود. البته مبلغ سود سهام بسته به مبلغ سهام عدالت تغییر می کند.

مثلا سود سهام عدالت برای سهامداران با دارایی ٥٣٢ هزار تومان حدود ٢٠٠ هزار تومان است و کسانی که سهام یک میلیون تومانی دارند، مبلغ ٤٠٠ هزار تومان دریافت می کنند.دژ پسند تاکید می کند تلاش وزارت اقتصاد این است که این رقم به صورت کامل به حساب سهامداران واریز شود.

او در این باره می گوید: می‌خواهیم آن را کامل به افراد بدهیم. می‌توانیم الان نفری ۱۰۰ هزار تومان بدهیم اما تلاشمان این است که تا آخر همین هفته به طور کامل پرداخت شود.