شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قدیمی

راز زیبایی زنان مصری از لوح های قدیمی برملا شد

به گزارش منیبان، دانستن راز و رمز زیبایی و جوانی گذشتگان برای بسیاری جالب است به خصوص در مورد کشورهایی که مردمانش به داشتن آن شهره بوده اند . در مقاله ای جالب باستان شناسان به اکسیر جوانی و زیبایی پوست و موی زنان مصر باستان اشاره کرده بودند ، رازی که از میان لوح ها و آثار باستانی کشف شده روشن شد . 

زیبایی زنان مصری با گیاهی پرخاصیت که امروزه استفاده از آن بسیار گسترده شده است حفظ و تقویت می شده گیاهی به نام آلوئه ورا که دانستن فواید و خواص آن برای سلامتی بدن و پوست و مو نیاز است ؛ در ادامه این بخش از نمناک به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد.

این گیاه یکی از موثرترین نسخه های درمان سوختگی و بریدگی است.

آلوئه ورا بالغ بر 200 فیتوکیمیکال فعال مثل آنزیم آمینو اسید ،ویتامین ،مواد معدنی و پلی ساکارید است که جذب مواد مغذی را بالا میبرد.

مطالعات مجله ی سلامتی براین مضمون است که آلوئه ورا یک ضد قارچ ،ضدویروس و ضدباکتری قوی است و به سیستم ایمنی کمک و سموم بدن را پاکسازی می کند.

آلوورا حاوی زیادی آنزیم آمیلاس لیپاس است که هضم را تسهیل می دهد ، چربی و مولکول های شکر را تجزیه و التهاب را کاهش میدهد.

آلوورا حاوی ویتامین 12ب است که در تولید سلول های خونی نقش دارد همچنین آلوورا ویتامین آ ،ب1 و فولیک اسید دارد.

آلوئه ورا حاوی 20نوع امینو اسید است سالیسیلیک اسید جایگزین خوبی برای آسپرین است که با باکتری ها و تورم مبارزه می کند.

آلوورا حاوی مواد معدنی همچون آهن، پتاسیم، کلسیم ،مس، سیلینیوم ،منیزیم و منگنز است و متابولیک را بالا میبرد.

این گیاه خون را پاکسازی می کند و بسیار مفید است و در پاکسازی کبد و کلیه ها و مثانه و طحال استفاده می شود و در درمان یبوست مشکلات گوارشی روده درد مفاصل بسیار موثر است.