شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ایران#آمریکا#سازمان ملل

تخت روانچی: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ضمن تاکید بر خروج آمریکا از سوریه، گفت: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.

خبرگزاری میزان- مجید تخت روانچی با حضور در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع سوریه برگزار شد، اظهار کرد: بحران سوریه نمی‌تواند بدون تضمین حاکمیت کامل، وحدت و تمامیت ارضی این کشور به پایان برسد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه مردم سوریه ادامه اشغال خاک خود یا نقض حاکمیت کشوشان را نمی‌پذیرند، گفت: نه تنها مردم این کشور بلکه جامعه بین‌المللی نیز باید این را قبول کنند، چرا که این با اصول بنیادین حقوق بین الملل امر در تعارض است.

وی در ادامه خواستار خروج فوری تمام نیرو‌های خارجی در سوریه شد و گفت: تمام نیروی‌هایی که بدون اجازه دمشق در سوریه حاضرند بویژه نیرو‌های آمریکایی که بخش‌هایی از خاک سوریه را در اشغال خود دارند، باید از این کشور خارج شوند.

تخت‌روانچی ضمن محکوم کردن حمله غیرقانونی اوایل اسفند آمریکا در مرز سوریه و عراق گفت: اینگونه اقدمات غیرقانونی وضعیت پرتنش منطقه را بیش از گذشته وخیم می‌کند و از این رو باید سریعا متوقف شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین حملات غیرقانونی اسرائیل به سوریه را محکوم و اظهار کرد: جامعه جهانی باید رژیم اسرائیل را وادار به پایان دادن به ماجراجوئی نظامی‌اش کند.

تخت روانچی تصریح کرد: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و تنها روش پایان آن، حل مسالمت‌آمیز این بحران در انطباق کامل با حقوق بین‌الملل و بویژه اصول مطرح شده در منشور سازمان ملل است.

وی با بیان اینکه طی۱۰ سال گذشته، مردم سوریه رنج زیادی را متحمل شده اند، گفت: بحران سوریه از جمله پیامد‌های نامطلوبی بر صلح، امنیت و ثبات کل منطقه داشته است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر این موضوع که این وضعیت نمی‌تواند همچنان ادامه داشته باشد، گفت: باید تلاش‌ها برای پایان دادن در دهمین سال آغاز این بحران، مضاعف شود و از این رو، تعدادی از اصول کلیدی باید بطور کامل، مؤثر و با حسن نیت توسط همه رعایت شود.

انتهای پیام/