به گزارش برنا، علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، در مراسم «نوروز۱۴۰۰؛ نوروز دوستی» گفت: از ظریف برای تلاش هایی که برای ملت و عزت کشور می کشد، تشکر می کنم. همه می دانند او چه سختی هایی می کشد و حتما مردم قدردان زحمات او هستند. 

او‌ افزود: نوروز یعنی ایام تغییر و تحول به بهترین حال و‌ دوری از بدی ها و نزدیک شدن به خوبی ها. نوروز بنیان فکری و شیوه نگرش روابط بین مردم است، ملت فرهنگ ساز ایران در طول تاریخ همگام با نو شدن طبیعت به گذشته خود توجه کرده و‌ تلاش می کند آینده بهتری را برای خود بسازد. در جهانی که آشوب، جنگ و برتری جویی بوده و نزاع زبانه می کشد نوروز در نگاه کلان به عنوان دیپلماسی فرهنگی یکی از اثربخش ترین اتفاقات، برای صلح و نزدیک شدن ملت هاست. 

مونسان بیان کرد: وزارت میراث برای پاسداشت از میراث گرانبهای کشور همه امکانات خود را به کار گرفته تا به ترویج و ایجاد صلح میان ملت ها متمرکز شود. هر وقت شناخت میان کشورها بیشتر شود از نزاع ‌و درگیری میان ملت ها کاسته می شود. 

او خطاب به سفرا و نمایندگی های خارجی در تهران اظهار کرد: به ما کمک کنید تا صلح را ترویج دهیم و از جنگ جلوگیری کنیم و‌ مودت میان دولت ها و ملت ها را بیشتر کنیم. 

مونسان تاکید کرد: ۴۰ سال ملت ما در فشار و تحریم بوده و ۳ سال است که در جنگ شدید اقتصادی قرار دارند واقعا به چه جرمی؟ ۴۰ سال پیش ملت ایران انقلاب کردند  و خواستند وابستگی نداشته باشند اگر ملت و کشور شما در این حجم از تهدید بود چه می کردید. ما تهدید به بمباران مراکز فرهنگی شدیم اگر ملت و کشور شما بود چه می کرد. آیا یک ملت نباید ابزار قدرت خود را تقویت کند. از شما می خواهیم واقعیت کشور ما را آن طور که هست معرفی کنید. 

او تاکید کرد: برتری جویی باید کنار برود و همان طور که ظریف گفت قدرت برتر فقط خداوند است. به روابط میان دولت ها و ملت ها کمک کنید.