شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#امارات#ابراز#نگرانی#کرد!

امارات ابراز نگرانی کرد!

به گزارش منیبان، دولت امارات به منظور مقابله با شیوع «ویروس کرونا» و جلوگیری از ورشکستگی کسب و کار در این کشور که وابسته به حضور اتباع خارجی است، سرمایه‌گذاری هنگفتی در تولید واکسن این ویروس کرده است.

امارات در جریان شیوع ویروس کرونا متحمل زیانهای هنگفت اقتصادی به ویژه در بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری خارجی شده بود، به همین منظور تلاش برای دستیابی به واکسن را در اولویت برنامه‌های وزارت بهداشت این کشور قرار داده است.

شرکتهایی از چین و اروپا به منظور انجام آزمایشات بالینی واکسنهای خود، حضوری فعال در امارات داشته و چندین مرحله از این آزمایشات را در این کشور انجام داده‌اند.

یکی از شرکتهای خارجی که همکاری گسترده‌ای در تولید واکسن کرونا با دولت امارات داشته، شرکت چینی سینوفارم بوده که مراحلی از آزمایشات بالینی واکسن خود را در امارات انجام داده است.

با وجود نتایج اولیه امید بخش واکسن سینوفارم در آزمایشات بالینی در امارات، اکنون که این واکسن که مجوز استفاده گرفته و به بسیاری از شهروندان ساکن امارات تزریق شده، وزارت بهداشت این کشور اعلام کرده که در بدن برخی از افراد دریافت کننده واکسن سینوفارم به اندازه کافی پادتن مقابله با ویروس کرونا ایجاد نشده به همین منظور مرحله سوم تزریق این واکسن در امارات آغاز شده است.

روزنامه «نشنال» چاپ امارات نیز امروز (دوشنبه) به نقل از کادر پزشکی این کشور اعلام کرد که با توجه به کافی نبودن پادتن در استفاده کنندگان و دریافت کنندگان واکسن چینی سینوفارم، مرحله سوم تزریق این واکسن به برخی از شهروندان اماراتی آغاز شده است.

بر اساس این گزارش، شرکتی که مسئولیت انجام آزمایش‌های بالینی واکسن سینوفارم در امارات و دیگر کشورهای خاورمیانه را برعهده دارد، تاکید کرده که در چارچوب یک تحقیق علمی، «یک گروه انتخاب شده از افراد، سومین دوز را برای بررسی واکنش ایمنی یدن دریافت می‌کنند».

اما معلوم نیست این گروه از افراد شامل چه تعدادی هستند و مقام‌های درمانی امارات در این زمینه توضیحی نداده‌اند.

روزنامه نشنال، به نقل از سخنگوی دولت امارات در امور بهداشتی نوشت: «برخی افراد» سومین دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

«فریده الحوسنی» افزود: در بدن دریافت کنندگان واکسن چینی که به اندازه کافی پاتن تولید نشده است، می‌توانند دوز سوم واکسن چینی را تزریق کنند.

وی تاکید کرد که تعداد افرادی که سومین دوز واکسن سینوفارم را دریافت کرده‌اند، نسبت به کسانی که اولین و دومین دوز را دریافت کرده‌اند، «بسیار کم» است.

سخنگوی دولت امارات در امور بهداشتی گفت که این واکسن به صورت رایگان در سراسر کشور موجود است و در فاصله زمانی ۲۸ روزه در اختیار همگان قرار می‌گیرد.

واکسن کرونای شرکت سینوفارم در کشورهای مجارستان، صربستان، پاکستان و برخی دیگر از کشورها نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

سینوفارم شرکت چینی تولیدکننده واکسن کرونا که اکنون در حال تولید آن است، داده‌هایی را منتشر کرده که اثربخشی این واکسن را حدود ۸۰ درصد نشان می‌دهد.

امارات متحده عربی که برای اولین بار واکسن چینی سینوفارم چین را را ارزیابی کرد، اثربخشی آن را حدود ۸۶ درصد اعلام کرد.

تاکنون سه میلیون دوز واکسن سینوفارم توسط امارات خریداری شده و وارد بازار این کشور شده است. امارات پیش از این اعلام کرده بود در سال جاری ۱۰۰ میلیون دوز واکسن سینوفارم تولید می‌کند و آن را به بازارهای مصرف کشورهای عربی صادر خواهد کرد.

وزارت بهداشت امارات در سپتامبر گذشته تصمیم گرفت واکسن را تحت مجوز استفاده اضطراری، با هدف محافظت از کادر درمانی تامین کند، زیرا آنها بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس هستند. امارات متحده عربی، بررسی‌های بالینی را پس از صدور مجوز برای استفاده اضطراری از ایمنی و اثر بخشی واکسن انجام داد که نتایج مشابهی را با مرحله سوم نشان داده‌اند.