شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#انتخابات شوراها#مهلت

مهلت یک هفته‌ای به داوطلبان حضور در انتخابات شوراها برای ارائه مدرک سوءپیشینه

کاظمی

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور از مهلت یک هفته‌ای این هیأت به داوطلبین حضور در ششمین دوره انتخابات شوراها خبر داد.

به گزارش مشرق، سیدحمیدرضا کاظمی رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور اظهار داشت: تأخیر در دریافت مدرک سوءپیشینه از نیروی انتظامی و سایر مراجع قانونی یکی از دغدغه‌های بزرگ داوطلبین حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر محسوب می‌شود.

وی افزود: زمانی که برای دریافت مدرک سوءپیشینه وجود دارد منجر به بروز برخی مشکلات شده است و با آنکه داوطلبین در انتخابات ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند اما چون مدرک سوءپیشینه خود را ارائه نکرده‌اند ثبت‌نام آنها قطعی و نهایی محسوب نمی‌شود.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور تصریح کرد: عصر امروز در جلسه هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها موضوع تأخیر یک هفته‌ای صدور مدرک سوپیشینه را بررسی کردیم و در نهایت مقرر شد که ما نظر این هیأت را به وزارت کشور اینگونه انعکاس دهیم که ثبت‌نام داوطلبین برای حضور در انتخابات انجام شود و یک هفته‌ای که زمان برای صدور مدرک سوءپیشینه وجود دارد هیأت اجرایی انتخابات هم کار خود را پیش برده و در نهایت داوطلب بتواند در مهلت در نظر گرفته شده مدرک سوءپیشینه خود را به فرمانداری ارائه کرده تا مسئولین این مدرک را به پرونده الصاق کنند.

کاظمی گفت: مهلت یک هفته‌ای هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور برای ارائه مدرک سوپیشینه به منظور رفع تعلل و تأخیر در ثبـت‌نام‌ها است ضمن اینکه وقتی برای بررسی صلاحیتی داوطلب مدرک سوپیشینه نیاز است عملاً‌ هیأت اجرایی می‌تواند ظرف مدت یک هفته بررسی صلاحیت داوطلب مدرک سوءپیشینه را دریافت کند.

وی افزود: خیلی از افرادی که ثبت‌نام خود را برای حضور در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر نهایی نکرده‌اند به دلیل تأخیر و تعلل در صدور مدرک سوءپیشینه بوده است؛ همچنین تعداد زیادی از داوطلبین هم به دلیل عدم کافی بودن مدارک‌شان و تکمیل مدارک لازم از جمله سوپیشینه خود را داوطلب حضور در انتخابات شوراها نکرده‌اند.

رئیس هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که بنای استفاده از مهلت قانونی یک هفته‌ای ارائه سوءپیشینه را دارند باید بدانند وقتی برای درخواست سوپیشینه درخواست می‌دهند یک رسید به آنها داده میشود و عملاً داوطلبان ثبت‌نام در انتخابات شوراها بایستی در مراحل ثبت‌نام خود این رسید را بارگذاری کرده تا هیأت اجرایی بتواند کارهای لازم را انجام دهد تا مدرک سوپیشینه داوطلب از سوی ناجا و یا مراجع قانونی صادر شود.

کاظمی اظهار داشت: هیأت نظارت مرکزی بر انتخابات شورای اسلامی کشور نامه‌ای را به وزارت کشور ارائه خواهد کرد که این هیأت موافق در نظر گرفتن مهلت یک هفته‌ای به داوطلبان برای ارائه مدرک سوپیشینه است تا هیأت‌های اجرایی کارهای لازم در این باره را دنبال کنند.

منبع: فارس