شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#لیگ برتر#نیم فصل#نقل و انتقالات

جنگ جام و سقوط؛ داغ و داغ تر

بمب های نقل و انتقالاتی که نیم فصل دوم را جذاب تر می‌کند/ جنگ مدعیان قهرمانی در لیگ برتر

استقلال فاقد تاکتیک و برنامه بود/ نقطه ضعف مشابه با دربی داشتیم

با اتفاقاتی که در فصل نقل و انتقالات زمستانی رخ داد مشخص شد باید از حالا در انتظار روزهای پرالتهاب و حساسی در هفته های پایانی فصل بیستم لیگ برتر برای تعیین قهرمان باشیم.

سرویس ورزش مشرق – اصطلاح معروفی بین فوتبالی ها وجود دارد که در توصیف وضعیت مسابقات در دور برگشت عنوان می کنند در بازی های نیم فصل دوم دروازه ها کوچک تر می شوند. این استعاره به معنی سخت تر گل خوردن تیم هاست که دلایل مختلفی دارند. یکی از آنها بالا رفتن میزان شناخت تیم ها از یکدیگر است که منجر به دشوارتر کردن باز شدن دروازه ها می شود.

یکی دیگر از دلایل استفاده از این اصطلاح که دروازه ها در نیم فصل دوم کوچکتر می شوند این است که هر مربی با برگزاری ۱۵ مسابقه نقاط ضعف قوتش را شناخته و با بهره گیری از فرصت یارگیری در نیم فصل توانسته با اضافه کردن یکی دو مهره همان نقاط ضعف را هم پوشش بدهد و ازینرو باز شدن دروازه اش سخت تر قبل شده است.

بمب های نقل و انتقالاتی که نیم فصل دوم را جذاب تر می‌کند/ جنگ مدعیان قهرمانی در لیگ برتر

*مدافع عنوان قهرمانی

نگاهی سطحی به تیم های بالای جدولی و لیستی از بازیکنانی که در این یکی دو هفته بین تیم ها جابجا شده اند مشخص می کند اوضاع در صدر جدول برای دستیابی به جام بیستم لیگ برتر روز به روز سخت و سخت تر می شود. حضور دوباره مهدی ترابی و انتقال شهریار مغانلو به پرسپولیس از یکسو و پایان محرومیت آل کثیر در پایان تعطیلات نوروزی از سوی دیگر این وضعیت را در مدافع اصلی قهرمانی ایجاد می کند که منتظر تیمی خطرناکتر از این باشیم.

بمب های نقل و انتقالاتی که نیم فصل دوم را جذاب تر می‌کند/ جنگ مدعیان قهرمانی در لیگ برتر

*ترکیب محرم و حاج صفی

در سپاهان هم حضور احسان حاج صفی همه نگاه ها را به سمت مرکز کشور و تیم زرد و مشکی اصفهانی معطوف کرد. بازیکنی که دو تیم استقلال و پرسپولیس هم برای به خدمتگیری اش دندان تیز کرده بودند به تیم محرم نویدکیا رفت تا در کنار علیرضا مرزبان بخت این تیم خطرناک با مدیریتی این کاره را بیش از پیش برای دستیابی به جام بیستم زیاد کند. این در حالی است که بدون حاج صفی هم سپاهان یکی از مدعیان کسب قهرمانی بود.

بمب های نقل و انتقالاتی که نیم فصل دوم را جذاب تر می‌کند/ جنگ مدعیان قهرمانی در لیگ برتر

*دژاگه در تیم محبوبش؟

اما در استقلال که به اذعان همه کارشناسان پرمهره ترین تیم لیگ برتر است هم اتفاقاتی از این دست رخ داد. مهمترین اتفاق در نیم فصل بازگشت فرهاد مجیدی بود که در نیم فصل لیگ برتر نوزدهم آمد و اصلی ترین رقیب برای پرسپولیس لقب گرفت. علاوه بر این به خدمت گیری سعید مهری و آرمان رمضانی در تیمی که ترافیک شدیدی در خط هافبک و حمله دارد دلیل دیگری است که بگوییم یک تیم مدعی دیگر هم به جمع مدعیان اصلی اضافه شد. حال اینکه گفته شده اشکان دژاگه هم به تیم محبوبش می آید و قرار است شاگرد فرهاد مجیدی شود.

البته ساعتی قبل اشکان دژاگه و مسعود شجاعی رسماا علام کردند که قصد جدایی از تراکتور را ندارند و در این تیم خواهند ماند و به این ترتیب یک انتقال جنجالی و جذاب منتفی شد!

*بازگشت رسول

در تبریز هم اتفاقات مهمی در حال رخ دادن است. این تیم با اینکه تعدادی از مهره های خوب و سرشناسش را از دست داد ولی با بازگرداندن رسول خطیبی به کادر مربیگری این تیم حالا تراکتوری که در نیم فصل اول نتوانست نتایج خوبی بگیرد و دستخوش نابسامانی های مربیگری بود برای دور برگشت با قدرت بیشتری به مسابقات برگردد. حضور حسین پورحمیدی دروازه بان آلومینیوم اراک که با رسول راهی تراکتور شد و بیشترین آمار کلین شیت متوالی در نیم فصل اول را داشت نیز از دلایل دیگری است که باید گفت می توان روی این تیم حساب باز کرد.

*...و غیره

فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان، گل گهر سیرجان و تیم های میانه جدولی را هم نباید در این بحث از نظر دور نگه داشت که قطعا در دشوارتر شدن دور برگشت نقشی مهم ایفا خواهند کرد. تیم هایی که سرمربی های خود را تغییر دادند تا برای بقا در لیگ برتر بخت بیشتری داشته باشند هم در این دایره قرار می گیرند که جنگ جام و سقوط را داغ و داغتر می کنند.