شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#کمیته امداد#استان تهران

بالغ بر ۲۱ هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد تهران قرار دارند


بالغ بر 21 هزار یتیم تحت پوشش کمیته امداد تهران قرار دارند

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: اکنون ۲۱ هزار و ۱۲۳ فرزند یتیم و محسنین از خدمات طرح اکرام ایتام و محسنین بهره مند می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ سید ابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در نشست با اعضای هیئت عامل شرکت داده ورزی فرادیس البرز ،گفت: هم اکنون بیش از 80 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان تهران هستند و این تعداد خانوار از خدمات حمایتی از جمله تسهیلات اشتغال زایی، وام ضروری، خرید و تعمیر مسکن، تأمین جهیزیه ، امور فرهنگی و ... بهره مند می‌شوند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های کمیته امداد این است از همه امکاناتی که در تعامل با سازمان‌ها ، مراکز دولتی ، غیردولتی و خیّران  همه امکاناتی که در اختیار این نهاد قرار می‌گیرد، برای رفع محرومیت جامعه هدف استفاده کند تا آنها را به خودکفایی برساند.

پرپنچی، با بیان اینکه هم اکنون 21 هزار و 123  فرزند یتیم و محسنین از خدمات طرح اکرام ایتام و محسنین بهره مند می‌شوند، افزود: کمک‌های مالی حامیان به صورت مستقیم به حساب ایتام و فرزندان محسنین واریز می‌شود و کمیته امداد تنها بر این روند نظارت دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه توانمند سازی و استقلال خانواده‌های تحت حمایت یکی از مهم ترین اولویت‌های این نهاد است، تصریح کرد: در همین زمینه در 11 ماهه امسال با ارائه خدمات در حوزه اشتغال و خودکفایی هزار و 449 خانوار خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شده‌اند.

در ادامه گنجی،عضو هیئت امناء شرکت داده ورزی فرادیس البرز ضمن تشکر از خدمات کمیته امداد از همکاری با این نهاد ابراز خرسندی کرد و گفت: امیدوارم در سال آینده نیز خدمات بیشتری برای جامعه هدف تحت حمایت این نهاد ارائه شود.

همچنین محمدرضا غضنفری ، رئیس کمیته امداد شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه با مشارکت شرکت داده ورزی فرادیس البرز هزار بسته معیشتی به این نهاد برای توزیع میان مددجویان تحت حمایت اهداء شده است، اظهار کرد: از این تعداد بسته معیشتی 600 سبد میان خانواده‌های تحت حمایت اسلامشهر توزیع شد و 400 بسته دیگر برای زلزله زدگان سی سخت ارسال شده است.

وی افزود: این بسته‌ها حاوی برنج، روغن، ماکارونی، رب گوجه فرنگی، حبوبات ، چای و قند است و ارزش هر بسته نیز 600 هزار تومان برآورد شده است.

گفتنی است در پایان این نشست مدیرکل کمیته امداد استان تهران از همراهی این شرکت با این نهاد در راستای خدمت رسانی بیشتر به جامعه هدف تحت حمایت با اهداء لوح سپاس، تقدیر کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/