شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استان کشور

ورود به این 9 استان کشور ممنوع است!

به گزارش منیبان؛ طبق مصوبه ستاد کرونا سفر به شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است و اگر قصد سفر به شهرهای قرمز را با وسایل نقلیه عمومی را دارید باید حتما جواب تست کرونای منفی داشته باشید. ستاد مقابله با کرونا آخرین لیست شهرهای قرمز نارنجی و زرد را اعلام کرد و بر اساس آن ورود به 9 استان کشور ممنوع اعلام شده است. 

ستاد ملی مقابله با کرونا ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را ممنوع اعلام کرده است و ورود به شهرهای آبی و زرد نیز با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی امکانپذیر است.

مسئولان وزارت بهداشت بارها اعلام کرده اند که قید سفرهای نوروزی را بزنید اما اگر به هر علت مجبور به سفر هستید شیوه نامه های بهداشتی را رعایت فرمائید.

سفر به شهرهای قرمز و نارنجی تا پایان تعطیلات نوروز ممنوع است

از 25 اسفند تا 13 فروردین ورود خودروهای شخصی با پلاک های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و رانندگان با  جریمه 500 هزار تومانی روبرو خواهند شد.

ورود به 9 استان کشور ممنوع است

ورود به استان های مازندران، گیلان، گلستان، خراسان رضوی، فارس، اصفهان، قم، هرمزگان، جزایر کیش و قشم و بوشهر  ممنوع است.

رنگ بندی کرونایی شهرها

۷ شهر در استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند،۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان آبی هستند.

فهرست شهرهای قرمز کرونا

اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، ماهشهر، کارون و رامهرمز در استان خوزستان در وضع قرمز کرونایی هستند.

فهرست شهرهای نارنجی کرونا

ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو،   نقده  در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، امیدیه، ایذه، باغ ملک، حمیدیه، شوش، هفتکل،   هندیجان و اندیمشک در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد، خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، کهگیلویه و گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهرهای با وضعیت نارنجی کرونا در هفته آینده هستند.

نکته حائزاهمیت این است که رنگ بندی های اعلام شده ممکن است در روزهای آتی با تغیراتی همراه باشد.

بیش از یکسال است که از ورود کرونا به ایران می گذرد و سال گذشته اکثریت مردم با رعایت شرایط کرونایی به سفر نوروزی نرفتند. امسال بعد از گذشت یکسال بسیاری از مردم قصد سفر نوروزی 1400 را دارند و منتظر تصمیم قطعی ستاد کرونا برای اعلام ممنوعیت تردد در سفر های نوروزی 1400 بودند. کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا ممنوعیت تردد در سفر های نوروزی به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی را اعلام کردند.

پیشتر گمانه زنی هایی در مورد اعمال شرایط خاص برای سفرهای نوروزی وجود داشت. برخی معتقد بودند با شیوع کرونای انگلیسی در ایران و خطرناک تر بودن این ویروس باید سفر های نوروزی 1400 به طور کامل لغو شود. اما بسیاری از مردم خواهان مسافرت هستند و معتقدند که باید تردد در شهرهای زرد و آبی آزاد باشد. در شرایط کرونا کسب و کار گردشگری با معضلات اقتصادی زیادی رو به رو شده است و یکی از موضوعاتی که ممکن است ستاد کرونا مجوز سفر های نوروزی را صادر کند، شرایط فعالان گردشگری در ایران است.

مقام معظم رهبری در روز درختکاری اعلام کردند که در سال 1400 مانند سال گذشته به سفر نخواهم رفت. توصیه رهبر انقلاب به مردم در مورد سفر نوروزی این است که "هر چه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد باید عمل شود. اگر سفر را ممنوع کردند، مردم به سفر نروند، بنده هم قطعاً مانند سال گذشته به سفر نخواهم رفت."