شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#محیط زیست

اثرات مخرب صدای وحشتناک ترقه‌ها بر پرندگان و محیط زیست


اثرات مخرب صدای وحشتناک ترقه‌ها بر پرندگان و محیط زیست

با توجه به اینکه در آستانه فصل بهار و تخمگذاری پرندگان هستیم بنابراین ایجاد فضای امن برای آنها به منظور لانه‌گزینی و تخمگذاری اهمیت زیادی دارد؛ بسیاری از پرندگان با صدای وحشتناک ترقه‌ها در این شب لانه‌های خود را ترک می‌کنند!

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شینا انصاری با بیان اینکه آلودگی هوا و صدا و نور حاصل از مواد محترقه غیرمتعارف می‌تواند بر موجودات زنده شهرها اثرات مخربی به همراه داشته باشد، گفت: در واقع استفاده از مواد منفجره و مواد احتراق‌زا که در زمان ما استفاده می‌شود باعث ایجاد مشکل برای موجودات شهری می‌شود.

مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به اینکه چهارشنبه پایان سال زمانی برگزار می‌شود که طبیعت بسیار شکننده است این در حالیست که سنت قدیم و جشن پدران ما نمی‌توانست باعث مرگ و‌میر حیوانات بشود،  اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه فصل بهار و تخمگذاری پرندگان هستیم، بنابراین ایجاد فضای امن برای آنها به منظور لانه‌گزینی و تخمگذاری اهمیت زیادی دارد بسیاری از پرندگان با صدای وحشتناک ترقه‌ها در این شب لانه‌های خود را ترک می‌کنند و ممکن است به دلیل حس ناامنی برای همیشه آن محل و‌ منطقه را ترک کنند.

وی ادامه داد: تهران به لحاظ جغرافیایی یکی از کریدورهای عبوری مهم پرندگان است و یکی از نقاطی است که از لحاظ تنوع پرنده در مسیر مهاجرت شناخته شده و این روزها دقیقاً زمانی است که خیلی از پرندگان در حال مهاجرت بهاره‌شان هستند به این مفهوم که از عرض‌های جنوبی به سمت عرض‌های شمالی پرواز می‌کنند‌ و سرو صدای چهارشنبه سوری باعث اختلال در روند طبیعی حرکت این پرندگان می‌شود همینطور نور شدید و آتش بازی‌های شبانه، سیستم عصبی این موجودات را به هم می‌ریزد و گربه‌ها و سگ‌ها هم در این میان آسیب‌های فراوانی می‌بینند.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از شهروندان  خواست برای حفظ سلامتی خود و عزیزانشون در این روز مراقبت کافی و لازم را داشته باشند و حتی‌الامکان از حضور طولانی‌مدت در مکانهای آلوده بالاخص برای سالمندان همچنین کودکان کمتر از یک سال خودداری کنند.

انصاری ابراز امیدواری کرد: با تأسی از جشن باستانی پدرانمان، چهارشنبه پایان سال بدون آسیب جانی و بدور از هرگونه آلودگی محیط زیست و عوارض برای سایر موجودات زنده برگزار کنیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/