شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#آمریکا#دمشق

ناکامی صهیونیست‌ها در تغییر معادلات جنگی در سوریه


ناکامی صهیونیست‌ها در تغییر معادلات جنگی در سوریه

یک مقام نظامی ارشد سوریه با اشاره به توطئه‌های گسترده آمریکا علیه دمشق به ناکامی تحرکات رژیم صهیونیستی در سوریه پرداخت و تاکید کرد که دمشق هرگز سرتسلیم فرود نمی‌آورد و پیروز خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، سرتیپ «حسن سلیمان» رئیس دایره سیاسی ارتش سوریه گفت: اوضاع میدانی و نظامی در سوریه به مراتب بهتر از آغاز جنگ علیه سوریه است.

وی افزود: این به دلایل متعدد است؛ حجم دستاوردهایی که طی 10 سال علیه تروریست‌ها به دست آمده است.

سلیمان تاکید کرد: مساحت مناطقی که آزاد شده و به آغوش سوریه بازگشته است و تلاش‌های آشتی ملی موفقی که در برخی مناطق به دست آمده است.

این مقام نظامی سوری بیان کرد: پروژه صهیونیستی-آمریکایی که برای سوریه تدارک دیده شده بود به برکت پایداری ملت سوریه و جانفشانی نیروهای ارتش و درایت رهبران و در راس آنها رئیس بشار اسد نقش برآب شد.

سرتیپ سلیمان در ادامه به نقش آشکار رژیم صهیونیستی و مستمر از ابتدای جنگ سوریه اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها با تمام اقداماتی که انجام دادند نتوانستند که تغییری در جبهه‌های جنگ ایجاد کنند و نتوانستند که معادلات را تغییر دهند.

وی افزود: ارتش سوریه بر ادامه مبارزه با گروه‌های تروریستی تاکید دارد و این تلاشی برای خدشه وارد کردن به پیروزی‌های میدانی ارتش سوریه و دوستان و متحدان آن است.

سرلشکر سلیمان تاکید کرد: نقش آمریکا در جنگ علیه سوریه بارز است و علاوه بر آن نقش ترکیه .

وی بیان کرد: ایالات متحده آمریکا همچنان تا به این لحظه نظامیان و کاروان لجستیک از عراق به پایگاه‌های غیرقانونی در سوریه با هدف هماهنگی با شبه نظامیان «قسد» به منظور سرقت نفت و گندم و منابع نفت و گاز سوریه، منتقل می‌کند.

سرتیپ سلیمان گفت: آمریکا تروریست‌ها را جمع کرده است و آنها را جابجا می‌کند و حمایت و پوشش لازم را برای آنها فراهم می‌آورد.

این مقام نظامی سوری تاکید کرد: نظام اردوغان در مناطق تحت اشغال خود در حال تغییر بافت جمعیتی به شکل آشکار است. آنکارا به شبه نظامیان وابسته به خود در مناطق تحت اشغال دستور می‌دهد که دست به جنایات علیه غیرنظامیان بزنند. این شبه نظامیان اقدام به ربودن، قتل و کوچاندن برنامه ریزی ساکنان اصلی این مناطق می‌کنند.

سرتیپ سلیمان با اشاره به حضور روسیه در جنگ سوریه اعلام کرد: حملات هوایی روسیه علیه مواضع تروریست‌ها تغییر محسوسی در جنگ ایجاد کرد که منجر به از کار افتادن توان آن و نابودی خطوط امداد رسانی و هلاکت شمار زیادی از این تروریست‌ها شد.

وی اظهار داشت: ورود روسیه سبب شد که ارتش سوریه پیشروی کند و مناطق زیادی را آزاد کند که بارزترین آن در حومه حلب بود که اهمیت راهبردی داشت و نیز حومه دمشق و بسیاری از مناطق صحرا که به مثابه نقطه تحول مهمی بر جنگ علیه تروریست‌هاست.

سرتیپ سلیمان همچنین خاطرنشان کرد: پس از اینکه سوریه با توان ارتش و حکمت رهبرانش و حمایت دوستان و متحدانش پروژه تروریستی را درهم شکست و پیروزی مهمی در مناطق زیادی به دست آورد؛ دشمنان سوریه به هجمه تروریستی جدیدی از طریق آنچه قانون سزار نامیده می شود، روی آوردند.

وی افزود: این در راستای جنگ اقتصادی تمام عیار علیه سوریه است تا آنچه از طریق ادوات تکفیری آنها به دست نیامده است را از طرق جنگ اقتصادی به دست آورند.

سرتیپ سلیمان بیان کرد: سوریه در برابر جنگ، تروریسم و محاصره ایستاده است و توان پایداری و تحقق پیروزی را دارد. ما در سوریه امکانات و توان آن را داریم که روی پای خود بایستیم و هر کسی را که قصد دارد اراده آزاد ما را سلب کند، مقابله خواهیم کرد.

وی در پایان کرد: همه این تلاش‌ها به هر اندازه که شدت داشته باشد، سرانجامشان شکست است و سوریه سرفرود نمی‌آورد و با شکست بیگانه است.

انتهای پیام/