شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدارس

دستورالعمل رسیدگی به تخلفات موسسان مدارس غیردولتی تدوین شد


دستورالعمل رسیدگی به تخلفات موسسان مدارس غیردولتی تدوین شد

شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی، دستورالعمل رسیدگی به پرونده‌های مدیران و موسسان مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی را تصویب کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شهریار فولادوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به اهمیت ساماندهی بهتر رسیدگی به موضوعات مربوط به  مدیران و موسسان مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی بیان کرد: در راستای اجرای صحیح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، لحاظ کردن حقوق ذینفعان حوزه تعلیم و تربیت، مراعات حقوق موسسان و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی و رعایت قوانین و مقررات در اجرای مناسب ماده 35 و 36 قانون تأسیس مدارس و مراکز غیر دولتی،  دستورالعملی با عنوان رسیدگی به تخلفات مدیران و موسسان مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی تهیه و به تصویب شورای سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی رسید.

فولادوند گفت: این دستورالعمل دربرگیرنده بخش‌های مختلفی مانند چگونگی تشکیل پرونده، صدور ، اجرای رأی و اعتراض به تصمیمات و آرای صادره شوراهای نظارت است که در اختیار ادارات آموزش و پرورش و موسسان مدارس و مراکز غیردولتی قرار می‌گیرد.

به گزارش تسنیم، این دستورالعمل برای دسترسی عموم در سایت سازمان مدارس غیر دولتی قرار نگرفته است.

همچنین در ماده 35 قانون تأسیس مدارس و مراکز غیر دولتی آمده است: مجازات‌های قابل اعمال در مورد مدیران و موسسان مدارس و مراکز غیردولتی در صورت تخلف از تکالیف مندرج در این قانون، موارد مندرج در ( ماده 88) قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب سال 72  متناظر با مدارس غیر دولتی و سایر مقررات ابلاغ شده از طرف وزارت آموزش و پرورش به شرح زیر است:

الف. اخطار کتبی به مدیر یا موسس.

ب. توبیخ مدیر و موسس همراه با درج در پرونده.

پ. عزل مدیر و محرومیت از مدیریت در مدارس و مراکز غیردولتی از یک تا سه سال.

ت. محرومیت دائم مدیر از مدیریت مدارس و مراکز غیردولتی.

ث. تعطیلی موقت مدرسه یا مرکز از یک تا سه سال.

ج. لغو مجوز تأسیس و تعطیلی دائم مدرسه یا مرکز.

چ. محرمیت موقت موسس از تأسیس مدرسه یا مرکز غیر دولتی تا 5 سال.

ح. محرومیت دائم موسس از تأسیس مدرسه یا مراکز غیردولتی.

تبصره 1. رسیدگی به تخلفات مدیران و موسسان توسط شورای نظارت استان انجام می‌گیرد.

تبصره 2. در صورت عزل مدیر مدرسه انتخاب مدیر جدید به روش مذکور در ماده  22 این قانون انجام می‌شود و تا تعیین مدیر جدید اداره مدرسه حداکثر تا پایان سال تحصیلی بر عهده مدیر موقتی است که توسط آموزش و پرورش با اولویت کارکنان همان مدرسه مشخص می‌شود. در صورت عزل مدیر مرکز آموزشی یا پرورشی، نحوه اداره آن مرکز به تشخیص آموزش و پرورش استان است.

تبصره 3. در صورت تأیید رأی شورای نظارت استان مبنی بر تعطیلی مدرسه غیر دولتی، اداره آن مطابق ماده 22 این قانون تا پایان سال تحصیلی و برای مراکز آموزشی و پرورشی تا پایان نیم سال بر عهده آموزش و پرورش است.

ماده 36: آرای شورای نظارت استان ظرف مدت 10 روز از تاریخ صدور توسط مدیر کل آموزش و پرورش استان ابلاغ می‌شود و ظرف مدت 20 روز از تاریخ ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهی در شورای سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت مرکزی است.آراء شورای مذکور در صورت تایید و ابلاغ قطعی و لازم الاجرا است و ظرف مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ در دیوان عدالت اداری قابل شکایت است.

انتهای پیام/