شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#فساد مالی

عربستان| بازداشت ۲۴۱ کارمند دولتی به اتهام فساد


عربستان| بازداشت 241 کارمند دولتی به اتهام فساد

سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان از بازداشت ۲۴۱ کارمند دولتی در بخش‌های مختلف به اتهام فساد مالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید، سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که 241 نفر از کارمندان 5 وزارت خانه به اتهام فساد مالی بازداشت شده‌اند.

سازمان مذکور در توئیتی اعلام کرد که اخیراً 241 شهروند و ساکن ، از جمله کارمندان در وزارتخانه‌ها را دستگیر کرده است که آن‌ها در بخش امور داخلی، بهداشت، آموزش، امور شهری و روستایی، مسکن، منابع انسانی و توسعه اجتماعی و همچنین سازمان گمرک و شرکت پست سعودی فعالیت داشته‌اند که به فساد متهم شدند.

سازمان نظارت و مبارزه با فساد عربستان سعودی در ادامه تاکید کرد که پرونده این افراد به اتهام رشوه‌خواری، سوء استفاده از منصب‌شان و همچنین کلاه‌برداری به مقامات قضایی ارجاع و روند قانونی آغاز شده است.

اخیرا مقام‌های سعودی از دستگیری برخی افسران و کارمندان گارد سلطنتی و دادگاه سلطنتی در چارچوب پرونده فساد مالی خبر دادند که ر در حقیقت بهانه و ابزار «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی برای پاکسازی ادارات و نهادهای حکومتی از وجود مخالفان و منتقدان است.

«سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان سعودی مارس 2018 حکم راه اندازی اداره‌های ویژه برای نظارت و مبارزه با فساد را تصویب کرد.

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی با دفاع از موج بازداشت مسئولان کنونی و پیشین عربستان و آنچه مبارزه با فساد خوانده است، مدعی شد که وی تلاش می‌کند با این کار، اقتصاد کشورش را اصلاح کند.

این درحالی است که سازمان‌های حقوق بشری، اقدام عربستان برای بازداشت کسانی که از آن‌ها به عنوان مفسد اقتصادی یاد می‌کند، مخالفان ولیعهد سعودی برای جانشینی پدر دانسته‌اند، تا اقدامی که رسانه‌های عربستانی از آن به عنوان پرونده مبارزه با فساد تعبیر می‌کنند.

انتهای پیام/