شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#واکسن

تزریق واکسن این شرکت برای بیماران سرطانی 1بار کافی نیست

تزریق واکسن این شرکت برای بیماران سرطانی 1بار کافی نیست

تزریق  واکسن این شرکت برای بیماران سرطانی 1بار کافی نیست
یک مطالعه هشدارداده بیش از نیمی از بیماران سرطانی ممکن است پس از یک بار تزریق واکسن فایزر در برابر ویروس کرونا محافظت نشوند.

به گزارش بهداشت نیوز، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، بیش از نیمی از بیماران سرطانی پس از یک دز واکسن فایزر در برابر کووید ۱۹ محافظت نمی‌شوند. 

براساس داده‌های موجود، فقط ۳۹ درصد افراد با سرطان‌هایی مانند سینه یا پروستات در سه هفته آنتی بادی داشتند، اگر دوز دوم واکسن فایزر پس از ۲۱ روز اول داده شود، این رقم تا ۹۵ درصدافزایش می‌یابد.

یک مطالعه هشدار دهنده ادعا کرده است که بیش از نیمی از بیماران سرطانی ممکن است پس از یک بار تزریق واکسن فایزر در برابر ویروس کرونا محافظت نشوند.

تحقیقات انجام شده بر روی بیش از ۱۵۰ بیمار نشان داد، یک دز از واکسن فقط در ۳۹ درصد افراد مبتلا به سرطان پاسخ آنتی بادی را تحریک می‌کند.

مطالعه محققان انگلیسی نشان داد، وقتی دز تقویت کننده در ۲۱ روز به بیماران داده می‌شود، درصدی که علائم ایمنی را بیش از دو برابر نشان می‌دهند ممکن است به بیش از ۹۵ درصد برسد.

به گفته کارشناسان آنتی بادی‌ها تنها قسمت پاسخ ایمنی به کووید ۱۹ نیستند، گلبول‌های سفید خون نیز نقش مهمی دارند.

پژوهشگران این مطالعه خواستار ایجاد شرایط مناسب برای تزریق هر دو دز واکسن برای بیماران سرطانی انگلیس هستند؛ براساس تصمیم دولت، دز دوم واکسن پس از ۱۲ هفته تزریق می‌شود و این فاصله عملا اثربخشی واکسن برای عده‌ای را از بین می‌برد. 

در این مطالعه واکسن دانشگاه آکسفورد برای ویروس کرونا  که کمی متفاوت عمل می‌کند مورد بررسی قرار نگرفت اما هر دو واکسن تقریبا اثربخشی یکسانی دارند.

منبع: فارس