شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#وزن#کرونا

رژیم غذایی بعد از ابتلا به کرونا/فرمول کاهش وزن در کرونا

کدخبر: 399497
یک متخصص تغذیه اعتقاد دارد:افراد پس از ابتلا به کرونا برای کاهش وزن،پروتئین، چربی های سالم و کربوهیدرات های مفید مصرف کنند.

به گزارش اقتصاد نیوز، یک متخصص روسی به مردم توصیه کرد در زمان کرونا، خود را با مواد غذایی مفید تقویت کنید، اما سعی کنید از غذاهای ساده کم چرب استفاده کنید. 

به گزارش اسپوتنیک، ماریا چرنیاوا درمانگر و متخصص تغذیه در روسیه در مصاحبه ای گفت که چگونه افرادی که به کووید 19 مبتلا شده اند، وزن خود را کاهش دهند تا بدن انها اسیب کمتری بدهند.

وی گفت: اضافه وزن بدست امده در زمستان در دوره ویروس کرونا کار ساده ای نیست، زیرا این بیماری منجر به از بین رفتن بسیاری از عناصر مفید، به عنوان مثال، اسیدهای آمینه و مواد معدنی می شود. چرنیاوا تأکید کرد، اما این بدان معنا نیست که بعد از بیماری همه چیز بخورید، ما در مورد یک رژیم غذایی متعادل صحبت می کنیم.

وی گفت: "برای دوره نقاهت، ما یک رژیم غذایی با مواد غذایی متفاوت فراوان را توصیه می کنیم، اما باید با تأکید بر پروتئین، چربی های سالم و کربوهیدرات های مفید متعادل باشد."

برای تقویت بدن، متخصص تغذیه توصیه می کند که غذاهای پروتئینی را ترجیح دهیم.

چرنیایوا توضیح داد: "منابع پروتئین گوشت است، ترجیحاً بدون چربی یعنی گوشت بره، گوشت مرغ ، بوقلمون و همچنین ماهی و غذاهای دریایی را مصرف کنید."