شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#هلند#معترضان#کرونا

روز یکشنبه اتفاق افتاد؛

حضور گسترده پلیس هلند برای مقابله با اعتراض‌ها به قرنطینه اجباری

حضور گسترده پلیس هلند برای مقابله با اعتراض‌ها به قرنطینه اجباری

اعتراض‌های گسترده مردم هلند به سیاستهای دولت این کشور در مقابله با کرونا و تظاهرات معترضان در خیابان‌های شهر لاهه با واکنش قهری نیروهای پلیس هلند روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، سدها تن از معترضان به قوانین قرنطینه اجباری در هلند روز یکشنبه و در آستانه برگزاری انتخابات سراسری در این کشور در شهر لاهه گردهم آمدند.

معترضان با حمل پلاکاردهایی از سیاستهای سختگیرانه دولت هلند در مقابله با کرونا انتقاد کردند. بر روی یکی از پلاکاردها این عبارت نقش بسته بود: «عشق و آزادی: نه به دیکتاتوری».

اما این گردهمایی اعتراضی با حضور گسترده نیروهای پلیس که از معترضان می‌خواستند متفرق شوند، روبرو شد. در پی آن درگیریهایی میان نیروهای پلیس و معترضان درگرفت.

تصاویر گرفته شده از صحنه‌های درگیری نشان می‌دهد که پلیس هلند علاوه بر استفاده از ماشین آب پاش از سگ‌های پلیس برای متفرق کردن معترضان استفاده کرده است. دست کم یک معترض مورد ضرب و شتم پلیس و حمله سگ پلیس قرار گرفت.

گفتنی است که مقامات هلند به تازگی محدودیت‌های مربوط به شیوع کرونا را افزایش داده و رویکرد سهل انگارانه خود در قبال بیماری کرونا را با تسریع روند شیوع کنار گذارده‌اند. این محدودیت‌ها اعتراض‌های گسترده‌ای را طی هفته‌های اخیر در سراسر هلند در پی داشته که با واکنش سخت نیروهای پلیس همراه شده است.

گفتنی است که از آغاز شیوع کووید -۱۹، کشور هلند با ۱۷ میلیون نفر جمعیت بیش از ۱.۱ میلیون مورد ابتلا به این بیماری را ثبت کرده است و حدود ۱۶ هزار نفر جان خود را در اثر این بیماری از دست داده‌اند.