شهر خبر

با این ترفند بعد از خوردن حبوبات دیگر نه نفخ می کنید، نه دل درد می شوید

به گزارش منیبان، همه افراد نفخ و گاز معده دارند با این حال از ذکر آن در گفتگوهای اجتماعی با دوستان خجالت می کشند. 10 تا 20 درصد افراد بزرگ سال از آروغ زدن و یا نفخ شکم شکایت دارند اما نفخ یا گاز لزوما به معنی این که در هضم غذا مشکلی وجود دارد نیست اما برای به حداقل رساندن گاز و نفخ اولین کاری که باید انجام دهید تمرکز روی رژیم و عادت های غذایی هستند

بسیاری از تبلیغات داروهایی که گاز و نفخ و باد را کاهش می دهد نشان می دهند برخی از آن ها در مطالعات بالینی نشان داده شده اند، اما برخی هنوز به طور علمی ثابت نشده اند اما بسیار مفید هستند قبل از امتحان کردن هر چیزی ممکن است بخواهید با پزشک مشورت کنید. درمان های طبیعی برای گاز عبارتند از:

چگونه بعد از خوردن حبوبات دچار نفخ نشویم ؟

حبوبات ها خواص فراوانی دارند و به دلیل پروتئین و آهن موجود در آنها خواص گوشت را دارند اما چربی و کلسترول ندارند در حالی که بایدها و نبایدهایی درباره مصرف حبوبات وجود دارد. 

حبوبات به دلیل نفخی که ایجاد می کند بهتر است 24 ساعت خیس بخورد و درطی این ساعت آب آن را چند بارتعویض کنید. حبوبات خیس شده را پیش از طبخ داخل دستمال نخی بریزید و کمی مالش دهید تا بتوانید پوست شان را جدا کنید چراکه این کار تا حد زیادی باعث کاهش نفخ آن ها می شود.

حبوبات را با ادویه های گرم و خشک مانند زنجبیل و دارچین نعناع سرو کنید به همین خاطر مصرف آن برای بیماری های گوارشی مانند ریفلاکس ، سوهاضمه و خانم های باردار توصیه نمی شود.

حبوبات فیبر فراوانی دارند و احتمال یبوست را کاهش می دهند هم چنین فشار و قند خون را تنظیم می کنند اما در افراد مبتلا به میگرن و آلرژی می تواند موجب تحریک شود بنابراین قبل از مصرف با پزشک مشورت کنید .

از مصرف هم زمان حبوبات با خوراکی های نفاخ مثل سیب زمینی پخته جدا خودداری کنید. 2-3 ساعت پیش از خوردن حبوبات میوه نخورید. می توانید حبوبات را در سالاد ها یا سوپ ها بگنجانید تا علاوه بر تامین آهن ، منیزیم ،منگنز ، ویتامین به جلوی افزایش وزن را بگیرید. حین پخت به حبوبات خود هویج، پیاز، رزماری و کرفس اضافه کنید.