شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ

روزنامه اسپانیایی: ترامپ به فکر غیرت ملی‌گرایانه ایرانی‌ها نبود

کدخبر: 399470
اقتصاد نیوز : یک روزنامه اسپانیایی ادعا کرد که یکی‌ از ناکامی‌های سیاست خارجی‌ ترامپ، پاره کردن یکجانبه توافق هسته‌ای بود که اورانیوم غنی سازی شده در ایران را تنظیم می‌کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه "نوتیسیاس ده گیپوزکوا" چاپ ایالت باسک اسپانیا در مقاله‌ای به قلم «دیانا نگره» نوشت که سیاست دونالد ترامپ در خروج از برجام و اعمال تحریم‌ها علیه ایران اشتباه بوده است.

در مقاله یاد شده این روزنامه اسپانیایی ادعا شده است که یکی‌ از ناکامی‌های سیاست خارجی‌ «ترامپ»، پاره کردن یکجانبه توافق هسته‌ای بود که اورانیوم غنی سازی شده در ایران را تنظیم می‌کرد.

روزنامه نوشت : در سال ۲۰۱۵ میلادی، ایران توافقی را با کشورهای ۱+۵، امضا کرد، توافقی که برای همه راضی‌ کننده بود تا اینکه در سال ۲۰۱۸، ترامپ آن را یک توافق بد قلمداد کرد. وی با این عقیده که مشکلات مالی‌ ایران، فرصتی را برایش فراهم کرده، در سال ۲۰۱۹  میلادی، توافق هسته ای را پاره کرد، به این امید که به توافقی جدید با ایران که بتواند دست تهران را در تولید هسته ای و ادعا های هژمونیکی او بر روی جهان اسلام را ببندد، دست یابد.

نشریه افزود: اما در اینباره، ترامپ کاملا اشتباه کرد. او به عنوان یک تاجر فکر کرد اما به فکر غیرت ملی‌گرایانه ایرانی ها نبود. ترامپ با غافلگیری بزرگ اینکه تهران به جای سر خم کردن، چالشش را پذیرفت روبرو شد و ایران به رغم تشدید تحریم های آمریکا، برنامه هسته ای خود را دو برابر کرد.

رسانه اسپانیایی ادامه داد : دور از ذهن نیست که واشنگتن از نظر سیاسی در این مورد از بد به بدتر رفته و وضعیت را دشوار تر کرده است و این دقیقا در یک زمان وخیم اقتصادی برای ایرانی  ها علاوه بر اعتراض بزرگ مردمی علیه تحریم ها رخ داده است.

در پایان آمده است :به این ترتیب، به محض اینکه قدرت های بزرگ، غرور ایرانی را در نظر بگیرند، یک توافق جدید و بهتری امکان پذیر است.