شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انسانی#حوزه#سراسر کشور

حمایت خودجوش مادی و معنوی از نخبگان علوم انسانی و اسلامی

حمایت خودجوش مادی و معنوی از نخبگان علوم انسانی و اسلامی

ایسنا/قم مدیرعامل مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی گفت: هفت هزار استاد و نخبه حوزه علمیه در سراسر کشور داریم که هزار نفر از این عزیزان را شناسایی و موردحمایت قرار می‌دهیم.

حجت‌الاسلام حسین فخر روحانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان تبلیغات برگزار شد، با ذکر این مطلب که آشنا شدن با درد مردم و رفع نیازهای جامعه دارای برکات زیادی است، گفت:  روحانیت در این زمینه رسالت مهمی بر عهده دارد.

مدیرعامل مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی افزود: بر اساس فرمایشات امام راحل و رهبری و سیره علما موضوع حمایت از نخبگان حوزوی مورد تأکید است، فعالیت‌های خود را به‌صورت ویژه برای این عزیزان قراردادیم، نخبه نیاز پایه دارد که سلامت جسم و معیشت و خانواده‌اش مدنظر است.

وی تصریح کرد: "نخبه" شخصی است که مسئله را به‌خوبی تشخیص داده و بااستعدادی که دارد رفع آن مشکل را موردتوجه قرار می‌دهد، حوزه علمیه قم بسیار غنی است ولی نخبگانی هستند که نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند که معرفی موضوع و مشاوره برای آن‌ها موردنظر ما است.‌

وی ادامه داد: گاهی اوقات نخبه در تفسیر خوب کارکرده ولی ارتباط مؤثر ندارد، نیازها سبب شد مجمع حامیان جامعه نخبگان حوزه را تشکیل بدهیم،مرکز خدمات حوزه علمیه به‌عنوان پشتوانه در عرصه‌های مختلف به طلاب کمک می‌کند و حمایت آن عمومی است ولی حمایت ما از نخبگان علوم اسلامی و انسانی در سراسر کشور موردنظر است و فقط ویژه طلاب نیست.

فخر روحانی بیان کرد: حمایت‌های مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی در راستای حل مشکل نخبگان است. در این راستا  به‌صورت میدانی مشکلات را شناسایی کرده و سپس در راستای رفع آن برنامه‌ریزی می‌کنیم. برای مجموعه خود هیچ گاه شان نخبه شناسی را تعریف نکردیم، لیست نخبگان را از مرکز استعدادهای برتر دریافت می‌کنیم و با جامعه المصطفی و جامعه الزهرا (س)ارتباط گرفته و به آن‌ها گفتیم نخبگان را به ما معرفی کنند و بر اساس دهک‌های معیشتی نخبگان آن‌ها را رتبه‌بندی می‌کنیم.

 حمایت‌های مالی مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی توسط خیران انجام می‌شود 

وی ادامه داد: حمایت‌های مالی ما توسط خیران صورت می‌گیرد، در فاز نخست ۱۷۵نفر، فاز دوم ۱۰۰ نفر، فاز سوم ۳۵۰ نفر و فاز چهارم ۴۷۰نفر از نخبگان را شناسایی کردیم و پس از شناسایی حمایت‌های مان را با توجه به نیازهایی که داشتند انجام دادیم.

 ۵ نوبت بسته‌های معیشتی میان نخبگان علمی توزیع شد 

فخر روحانی گفت: طلاب و روحانیون از طرف مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی به منازل نخبگان می‌روند و برنامه تکریم این نخبگان برگزار می شود.در مرحله نخست معیشت نخبگان موردتوجه است. در همین راستا در پنج نوبت توزیع بسته‌های معیشتی انجام شد، شهریورماه ۸۵بسته، آبان ماه ۴۴۰بسته و میلاد امیرالمؤمنین(ع) تا بعثت رسول خدا ۱۵۰بسته معیشتی توزیع شد.

مدیرعامل مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی رفع مشکلات نخبگان علمی را مورد تأکید قرارداد و افزود: بیماری، مسکن و ازدواج نخبگان موردتوجه است، در بخش درمان ۳میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال کمک داشتیم و در بخش مسکن۱۸۰میلیون ریال بلاعوض کمک شد، درمجموع ۴میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال کمک شد.

وی تصریح کرد: به خاطر اینکه کرامت انسانی نخبگان حفظ شود تأکید بر خروجی کارداریم و خدماتی که انجام می‌شود در حیطه کتاب و مقالات است که ۳۹اثر حمایت و چاپ و آماده عرضه به بازار است، درمجموع ۱۵۰ مشاوره برای نخبگان داشتیم و دوره مدیریت اسلامی توسط دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد که موردتوجه نخبگان بود.

 "توسعه وقف" ازجمله برنامه‌های مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی است 

فخر روحانی توسعه وقف و منابع پایدار را ازجمله برنامه‌های مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی دانست و گفت: سعی می‌کنیم وقف مشارکتی برای نخبگان علوم اسلامی راه‌اندازی شود و ارتباط با پژوهشکده‌ها و مراکز علمی مورد تأکید است، هفت هزار استاد و نخبه حوزه علمیه در سراسر کشور داریم که هزار نفر از این عزیزان را شناسایی و موردحمایت قرار می‌دهیم.

مجمع حمایت از جامعه نخبگانی علوم اسلامی خاطرنشان کرد: سایت حامی نخبه در اختیار افرادی است که اگر استعدادها و توانایی داشته باشند در این سایت قرار داده  و ما بررسی کرده و پس‌ازآن حمایت‌های لازم را انجام می‌دهیم.

انتهای پیام