شهر خبر

تکلیف قهرمانی لیگ برتر والیبال به بازی سوم کشید

تکلیف قهرمانی لیگ برتر والیبال به بازی سوم کشید

قهرمان این فصل لیگ برتر والیبال ایران در سومین بازی فینال مشخص می‌شود.

به گزارش مشرق، دومین بازی فینال لیگ برتر والیبال ایران از ساعت ۱۶ امروز (یکشنبه) برگزار شد و تیم فولاد سیرجان با نتیجه سه بر صفر مقابل شهرداری ارومیه به پیروزی رسید. سه ست این بازی با امتیازات ۲۸ بر ۲۶، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۱ به سود شاگردان محمدرضا تندروان رقم خورد.

مهدی علی‌نژاد معاون توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزیر ورزش و جوانان تماشاگر ویژه این بازی بود.

بازی نخست با نتیجه سه بر ۲ به سود شهرداری ارومیه تمام شده بود و این تیم فرصت داشت که همین امروز تکلیف قهرمانی را یک‌سره کند. با این وجود فولاد سیرجان با ارائه یک بازی جنگنده و زیبا، به یک برد غافلگیرکننده و قاطعانه دست یافت و کار را به بازی سوم کشاند.

در ست سوم بازی، تندروان سرمربی فولاد صابر کاظمی ستاره خود را از زمین بیرون کشید و سعید رنجبر را به جای او به میدان فرستاد. این بازیکن در این ست نمایش بسیار خوبی ارائه کرد و نقش کلیدی در تثبیت پیروزی تیمش داشت. آرمین تشکری مدافع میانی فولاد هم عملکرد خوبی داشت و پنج امتیاز از دفاع روی تور کسب کرد.

امتیازآورترین بازیکن این مسابقه پوریا یلی پشت خط زن شهرداری ارومیه بود که ۱۴ امتیاز با حمله، یک امتیاز با دفاع روی تور و در مجموع ۱۵ امتیاز کسب کرد اما تلاش او برای پیروزی تیمش حتی در یک ست هم کافی نبود. کاظمی هم ۱۲ امتیاز از حمله، یک امتیاز از دفاع و در مجموع ۱۳ امتیاز برای فولاد به دست آورد.

سومین بازی فینال از ساعت ۱۶ سه‌شنبه ۲۶ اسفند برگزار خواهد شد.

هیچکدام از ۲ تیم فولاد سیرجان و شهرداری ارومیه سابقه قهرمانی در لیگ والیبال ایران را ندارند. شهرداری ارومیه فقط یک بار در سال ۱۳۹۳ به فینال مسابقات صعود کرده بود اما در یک بازی جنجالی و پرحاشیه مقابل پیکان باخت. در سوی دیگر میدان، فولاد سیرجان جانشین تیم گل‌گهر شده است که سه سال قبل با قهرمانی در لیگ دسته یک به لیگ برتر راه یافت.

منبع: ایرنا