شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خاورمیانه#سال آینده

افتتاح فاز اول بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال خاورمیانه ابتدای سال آینده


افتتاح فاز اول بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال خاورمیانه ابتدای سال آینده

فاز اول بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال خاورمیانه با بیش از ۵۰۰ تختخواب اول اردیبهشت ماه، سال آینده افتتاح خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مریم مرعشی مدیر عامل موسسه خیریه زنجیره امید در بازدید از مراحل پیشرفت پروژه بیمارستان کودکان امید که بزرگترین بیمارستان فوق تخصصی اطفال در ایران و خاورمیانه است به تشریح فعالیت‌های این موسسه خیریه و هدف ساخت بیمارستان پرداخت و اظهار کرد: از تأسیس موسسه خیریه زنجیره امید چهارده سال می‌گذرد و فعالیت آن در رشته‌های فوق تخصصی اطفال و ارائه بهترین خدمات درمانی با کمترین هزینه که توسط حامیان مالی آن پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: در کشور و منطقه تعداد پزشکان در رشته‌های فوق تخصصی اطفال کم بوده و بشدت نیازمند توجه است. مضاف بر این در این چهارده سال موسسه خیریه زنجیره امید توانسته علاوه بر درمان کودکان به ارتقای سطح علمی کشور کمک شایانی کند و بواسطه تعاملات بین المللی یک تیم پزشکی مجرب در داخل کشور را دارد و تیم‌های پزشکی که از طریق شبکه بین الملل آمدن توانسته‌اند بیش از 14 هزار کودک را جراحی کنند البته جراحی‌هایی که هر مورد ممکن بود چند سری انجام شود و سبب شد تا از اعزام کودکان به خارج از کشور برای درمان جلوگیری شود.

مرعشی با بیان اینکه این تعاملات موجب به دست آمدن شش دستاورد برای اولین بار در کشور شد، افزود: سه رشته قلب، ارتوپدی و جراحی ترمیمی، جراحی بالای 100 درجه ستون فقرات که از جمله این دستاورد‌ها است و چنانچه اگر این کودکان جراحی‌ها را انجام نمی‌دادند قطعا دچار فلج یا به قیمت از دست دادن جان‌شان تمام می‌شد.

وی تصریح کرد: دومین دستاورد درمان آسیب شبکه براکیال و کودکانی که فلج زایمانی داشتند صورت گرفت که این سیستم از پنج سال پیش راه‌اندازی شد و همچنین جراحی بالای 100 درجه ستون فقرات هم 10 سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد.

مدیرعامل موسسه خیریه زنجیره امید همچنین پیوند انگشت پا به دست و کاهش 20 درصدی مرگ و میر از طریق قلب در اطفال را از دستاورد‌های این موسسه برشمرد و افزود: ایجاد NICU، آموزش شصت پرستار و آموزش enter CUS، تجهیز اتاق عمل، اعزام پزشک و پرستار، ایجاد شکاف کام و لب برای بچه‌هایی که دچار این مشکل هستند برای حدود 4سال توسط یک  واحد درمانی در این موسسه خیریه تحت درمان قرار می‌گیرند که شامل (ارتودنس، دکتر ترمیمی، گفتار درمانی، جراح فک و صورت، جراح گوش و حلق و بینی) می‌شود.

مرعشی ادامه داد: ایجاد اقامت‌گاه اطفال که قبل از پاندمی کرونا 1380 مادر و کودک از آن بهرمند شدند که ظرفیت پذیرش 200 کودک را دارد همراه با یک مرکز توانبخشی مجهز مطابق با شیوه نامه اطفال و همچنین اعزام بیش از 150  دکتر برای گذراندن دوره رشته‌های فوق تخصصی که با استفاده از روابط بین المللی این موسسه صورت پذیرفت و مضاف بر این ورود بیش از 154 تیم پزشکی که بیش از چهار هزار کودک که تحت حمایت این موسسه بودند جراحی شدند.

وی افزود: نزدیک به چهار هزار تعاملات جراحی بین پزشکان فوق تخصصی در داخل کشور صورت گرفته که از اساتید مجرب دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند همراه با پزشک‌های خارج از کشور که فقط برای تعامل و ارتقای سطح علمی فوق تخصص اطفال حضور دارند.

مرعشی با بیان اینکه موسسه خیریه زنجیره امید تمام دستاورد‌های خود را بر اساس نیاز کشور انجام می‌دهد، تصریح کرد: این بیمارستان بنا به پیشنهاد وزیر بهداشت سابق دکتر هاشمی صورت گرفت و طرح پزشکی بیمارستان مطابق با نیاز کشور طراحی شده است که بالغ بر بیش از 500 تخت‌ خواهد داشت و تمرکز اصلی آن در رشته‌های فوق تخصصی است.

وی افزود: فاز اول این بیمارستان تا آخر فروردین ماه با 135 تخت خواب افتتاح خواهد شد و در طی چهار سال آینده فاز‌های بعدی نیز شروع به فعالیت خواهند کرد که امیدواریم در پنج سال پیش رو این بیمارستان بالای 500 تخت خواب داشته باشد.

مدیرعامل موسسه خیریه زنجیره امید ادامه داد: زمین این بیمارستان متعلق به دانشگاه تهران است و برای 99 سال به موسسه خیریه زنجیره امید واگذار شده است که با تعاملات بین المللی و همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزارت بهداشت حتما شاهد آموزش در رشته‌های فوق تخصصی اطفال بعد ساخت بیمارستان طی یک برنامه وسیع علمی خواهیم و این دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت در داخل و خارج از کشور انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه این بیمارستان فوق تخصصی اطفال یک اقامت‌گاه 100 تخت خوابی مادر و کودک دارد، اضافه کرد: مرکز توانبخشی بستری در فضای این بیمارستان خواهد بود و اولین تروماسنتر اطفال را ایجاد می‌کنیم که تحول عظیمی در درمان فوق تخصصی اطفال خواهیم داشت.

مرعشی گفت: در طرح آجر نماد هر فرد از مبلغ پایه 200/000 هزار تومان به بالا می‌تواند در ساخت این بیمارستان کمک کند که جمله یا امضایی از هر فرد ثبت می‌شود که برای آیندگان به یادگار بماند. نزدیک به چهار هزار کودک پناهنده و آسیب پذیر تحت حمایت این موسسه درمان شده‌اند.

وی با بیان اینکه پاندمی کرونا موجب شد بعضا جراحی‌های الکتیو مدام تعصیل شوند و در اعزام پزشک به خارج از کشور دچار مشکل شدیم، تصریح کرد: در سال 99 با شیوع کرونا و مشکلاتی که با خود به همراه داشت موسسه خیریه زنجیره امید با تمام توان به کار خود ادامه داد و بیش از 1050 کودک را جراحی کرد و از دی ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقامت‌گاه اطفال را بازگشایی کردیم.

مرعشی در پایان خاطرنشان کرد: بخش توانبخشی زنجیره امید به شکل آنلاین بیش از چهار هزار جلسه برای کودکان و خانواده‌های تحت پوشش خود برگزار کرد مضاف بر این که بیش از 2500 هزار بسته مواد غذایی نیز برای این خانواده‌ها اهداء شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/