به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ روز یکشنبه در مراسمی با حضور امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشوی کشور، عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان، میکائیل سلمانی رئیس هیئت ووشوی استان، خانه تخصصی ووشو و ورزش های رزمی در سالن تختی قزوین افتتاح شد.

برای تجهیز این سالن به تشک تاتامی و یک رینگ اختصاصی رزمی، بیش از 500 میلیون تومان هزینه شده است.

علایی مقدم 2

عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان در حاشیه افتتاح خانه ووشو در قزوین به خبرنگار برنا گفت: رشته رزمی ووشو در ردیف رشته های آمایشی، اولویت دار و ستاره دار استان محسوب می شود لذا تلاش کردیم پایگاههایی را برای تقویت این رشته در استان ایجاد کنیم.

وی بیان کرد: با رویکرد توسعه ورزش های رزمی در مناطق محتلف استان سالن اختصاصی در تاکستان ایجاد شده و سکویی مانند آنچه در قزوین راه اندازی شده برای این شهر هم پیش بینی کرده ایم و با کمک شهرداری الوند برای ایجاد سالن تخصصی ووشو در الوند هم اقدام شده است.

مدیرکل ورزرش و جوانان استان قزوین یادآورشد: با ظرفیت ورزشی موجود در استان ضرورت احداث سالن اختصاصی برای تمرین مستمر ورزشکاران و کمک به استعدادیابی و تشکیل تیم های پایه بشدت احساس می شد وامروز توانستیم با پیگیری انجام شده و تامین اعتبار مناسب یک سالن اختصاصی و خانه ووشو را برای رزمی کاران قزوین ایجاد کنیم.

رینگ 3

علایی مقدم اظهارداشت: در حال حاضر یک پیست و سکوی اختصاصی ووشو و رینگ رزمی در سالن تختی قزوین ایجاد شده که نیازهای استان را تامین خواهد کرد و بدون تردید این فضای مناسب ورزشی در ارتقای کیفی تمرینات مستمر موثر خواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین اظهارداشت: خوشبختانه در استان قزوین قهرمانان توانمندی در رشته رزمی و ووشو داریم که می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند و امیدواریم این سالن به کسب موفقیت های بیشتر ورزشکاران کمک کند.

وی در خصوص هزینه تجهیز خانه ووشوی قزوین گفت: برای تجهیز سالن و تامین رینگ رزمی و تشک تاتامی 500 میلیون تومان هزینه شده است.

علایی مقدم افزود: در حال حاضر حدود 1400 ورزشکار سامان یافته در رشته رزمی و ووشو داریم که در یک سال گذشته به دلیل انتشار ویروس کرونا و محدودیت های ایجاد شده در تمرینات و تعطیل شدن سالنهای ورزشی این تعداد کاهش یافت.

وی بیان کرد: امیدواریم سال آینده بتوانیم زمینه فعالیت های بیشتری را با رعایت پروتکل های بهداشتی در استان قزوین برای رشته های رزمی بویژه ووشو مهیا کنیم.

مجمع 2

علایی مقدم در خصوص مجمع سالانه هیئت ووشوی استان هم گفت: در مجمع سالانه که امروز یکشنبه برگزار شد عملکرد سال های 98 و 99 و تقویم 1400 به تصویب رسید و قرار شد مسابقات شهرستانی هم برگزار شود.

وی اضافه کرد: قزوین امکانات زیرساخت ورزشی خوبی دارد لذا از رئیس فدراسیون درخواست کردیم در میزبانی رقابت های ورزش های رزمی در سطح ملی این استان را در زمره میزبانان لحاظ کنند.

علایی مقدم تصریح کرد: اولویت هیئت ووشو تعریف شده و مصمم هستیم تا ورزشکاران متعددی را برای مسابقات آسیایی، رقاتبت های نوجوانان  و جوانان آماده اعزام کنیم تا در کاروان های مهم ورزشی حضور موثر داشته باشند.

تجلیل از نوری

در ادامه از ورزشکاران و داوران ووشوی استان تجلیل شد.