شهر خبر

نماینده پارلمان عراق:

تصویب قانون دادگاه فدرال در جلسه فردا پارلمان عراق بعید است

تصویب قانون دادگاه فدرال در جلسه فردا  پارلمان عراق بعید است

نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح در سخنانی اعلام کرد که تصویب قانون دادگاه فدرال در جلسه روز دوشنبه پارلمان بعید است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بغداد الیوم، محمد الشبکی نماینده پارلمان عراق از ائتلاف الفتح در سخنانی اعلام کرد که تصویب قانون دادگاه فدرال در جلسه روز دوشنبه پارلمان بعید است.

وی با بیان این موضوع افزود: اختلافات بین گروه های سیاسی درخصوص این قانون هچنان پابرجاست و به رغم اینکه جلساتی برای انجام گفتگو بین طرف های مختلف برگزار شده است، اما نتیجه ای به دست نیامده است.

با این حال این نماینده پارلمان عراق احتمال توافق گروه های سیاسی در لحظات آخر را بعید ندانست.

گفتنی است موضوع تصویب قانون دادگاه فدرال عراق یکی از موانع پیش روی برگزاری انتخابات عراق است و درواقع برگزاری انتخابات به نوعی منوط به تصویب این قانون و تشکیل دادگاه برای بررسی موارد و مسائل احتمالی است.

خبر دیگر اینکه عثمان الغانمی  وزیر کشور عراق با درخواست استعفای سرلشکر عوده سالم عبود، فرمانده پلیس  ذی قار، موافقت کرد.

سالم عبود اواخر سال ۲۰۲۰ و درپی درگیری هایی که در میدان الحبوبی در ناصریه رخ داد و به کشته و مجروح شدن تعدادی از معترضان منجر شد، به این سمت منصوب شده بود.

شایان ذکر است شهر ناصریه در هفته های اخیر هم شاهد درگیری بود که در نهایت به استعفای استاندار ذی قار منجر شد و عبد الغنی الاسدی به عنوان استاندار موقت از سوی مصطفی الکاظمی تعیین شد.