شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#ارتش#بمباران#ارتش سوریه

بمباران انبار مهمات «جبهه النصره» در غرب حلب/ هلاکت ۴۳ تکفیری در حملات هوایی


بمباران انبار مهمات «جبهه النصره» در غرب حلب/ هلاکت 43 تکفیری در حملات هوایی

ادامه عملیات جمع آوری مین های داعشی به دست ارتش سوریه با وجود در اختیار نداشتن نقشه میادین مین، هلاکت ۴۳ تکفیری در حملات هوایی به آنها در صحرای سوریه و انهدام ادوات تروریست‌ها در جنوب غرب ادلب به دست نیروهای سوری از مهمترین اخبار آن است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: عملیات جمع آوری مین‌های داعشی در صحرای سوریه به دست ارتش سوریه ادامه دارد.

این منبع بیان کرد: این عملیات که از جمعه گذشته شروع شده است تا تحقق اهداف آن و تضمین بازگشت ساکنان این مناطق و تامین امنیت احشام ساکنان ادامه خواهد یافت. تاکنون مین‌های زیادی جمع آوری و خنثی شده است.

منبع نظامی نظامی سوری اعلام کرد: نیروهای ارتش با وجود اینکه نقشه میادین مین را در اختیار ندارند در حال خنثی سازی آنها در شرق «الرهجان» و «وادی العذیب» در صحرای شرقی حماه هستند.

این همزمان با حملات علیه داعشی‌ها با حمایت هوایی برای نابودی بازمانده‌های داعشی است.

هلاکت 43 داعشی در حملات هوایی

منابع سوری اعلام کردند: حملات هوایی به مواضع داعش در حومه شرقی حمص تا صحرای دیرالزور و الرقه و صحرای حماه ادامه دارد و شمار زیادی از تروریست‌ها طی ساعات گذشته بر اثر این حملات کشته شده‌اند. شمار کشته شدگان داعش به 43 تروریست رسیده است.

پاسخ کوبنده ارتش سوریه به حملات تروریست‌ها در حومه حماه و ادلب

در حومه حماه و ادلب ارتش سوریه مواضع تروریستها را هدف قرار داد و شماری از آنها به هلاکت رساند و برخی دیگر را زخمی کرد

این حملات ارتش سوریه در واکنش به حملات تروریستها انجام شد و مواضع تروریست‌ها در «سهل الغاب» و «جبل الزاویه» و برخی مناطق در حومه جنوبی ادلب زیر آتش قرار گرفت.

منابع سوری از تبادل آتش میان تروریست‌ها و ارتش سوریه در مناطقی از شمال غرب حماه خبر دادند.

بمباران انبار مهمات جبهه النصره در غرب حلب

همزمان جنگنده‌های روسی انبار مهمات جبهه النصره را در حومه غربی حلب بمباران کرد.

انهدام ادوات تروریست‌ها در جاده مواصلاتی در جنوب غرب ادلب

در جاده مواصلاتی میان روستاهای «کنده» و «مرعند» در جنوب غرب ادلب، ارتش سوریه با موشک‌های هدایت شونده دو خودرو و موتور سیکلت را هدف قرار داد و سه تروریست وابسته به «احرار الشام»  ویک تروریست وابسته به گروه موسوم به «فیلق الشام» را به هلاکت رساند.

گشت زنی روسها در درعاالبلد در جنوب سوریه

منابع سوری از گشت زنی پلیس نظامی روسیه در مناطق شهر «درعاالبلد» در جنوب سوریه خبر دادند.

تحرکات ارتش ترکیه برای تغییر بافت جمعیتی در شمال سوریه

منابع محلی اعلام کردند که شبه نظامیان وابسته به ترکیه در شهر راس العین و حومه آن در شمال سوریه با حمایت ارتش ترکیه به اقدامات برای تغییر بافت جمعیتی مناطق تحت کنترل و چنگ انداختن بر دارایی های ساکنان ادامه می‌دهند.

این منابع اعلام کردند: شبه نظامیان گروه موسوم به «سلطان مراد» به برخی منازل در «راس العین» یورش برده و به ضرب و شتم ساکنان به منظور وادار کردن آنها به ترک منازل کردند و این پس از مجبور کردن آنها به امضای اسناد فروش این منازل بوده است تا خانواده های این شبه نظامیان در آن اسکان داده شود.

منابع سوری به ربودن برخی از ساکنانی که مخالف این اقدامات هستند از سوی شبه نظامیان در شهر راس العین خبر دادند.

سرقت گندم سوریه به دست آمریکایی ها ادامه دارد

همزمان با آن نظامیان اشغالگر آمریکایی مقادیر جدیدی از گندم را بار کامیون ها کرده و از سیلو «تل علو» در حومه حسکه دزدیدند.

منابع محلی اعلام کردند: دهها کامیون حامل گندم از سیلوهای «تل علو» به سمت گذرگاه «الیعربیه» رفته‌اند و این با اسکورت شبه نظامیان «قسد» انجام شده و به سوی شمال عراق برای فروش آن برده شده است.

تداوم اقدامات شبه نظامیان قسد در دیرالزور

شبه نظامیان« قسد» در دیرالزور هشت نفر را افراد قبیله «العکیدات» را پس از درگیری شدید با حمایت هوایی ائتلاف امریکایی کشتند.

منابع سوری از هلی برن بالگردهای ائتلاف آمریکایی در شهر «الحصین» در شمال دیرالزور و شماری را با خود بردند.

مشارکت بشار الجعفری در نشستی درباره سوریه در انگلیس

منابع سوری از شرکت «بشار الجعفری» معاون وزیر خارجه سوریه در نشستی درباره سوریه که در دانشگاه کمبریج انگلیس فردا دوشنبه برگزار خواهد شد، خبر دادند و اعلام کردند: از زمان شروع بحران سوریه در سال 2011 و بسته شدن سفارت انگلیس در دمشق و سفارت سوریه در لندن و تحریم سوریه از سوی اروپایی‌ها این اولین حضور یک مقام رسمی سوری در نشستی است که مرکز دانشگاهی در کمبریج برگزار می‌کند.

در این نشست که نمایندگانی از ایران، ترکیه، لبنان، روسیه، اردن، فلسطین، فرانسه، آمریکا و انگلیس حضور دارند، بشار الجعفری به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

انتهای پیام/